IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как изглежда отвътре гръмнал 3,0-литров двигател Duramax?

Щетите по 6-цилиндровия редови мотор са „катастрофални“ (ВИДЕО)

Екипът на I Do Cars публикува в канала си в YouTube любопитно видео, в което разглобява голям двигател, за да открие причините за повредата му. Това е 3,0-литров редови турбодизел Duramax на General Motors, а щетите по него са определени като „катастрофални“.


двигател


Моторът е използван от Chevrolet Silverado 1500 от 2000 г., като пробегът му е около 230 000 км. В началото нещата с него изглеждат добре - нищо не стърчи отстрани на блока, няма и експлодирал капак на клапаните. Главният герой във видеото постепенно започва да премахва някои части, като например горивната система. Първата следа, че нещо не е наред, идва, когато той сваля горния капак на синхронизацията, защото изглежда, че няма достатъчно натиск върху веригата.

Премахването на долния капак разкрива други проблеми. Има големи парчета метал върху сензора за положение на разпределителния вал. Освен това на дъното има масло с метални люспи и вече става ясно, че нещо не е наред. И оттам нататък положението само се влошава..



Разглобяването на капака на клапана разкрива замърсено с метал масло върху разпределителните валове и прекомерно износване от вътрешната страна на тези части. Ерик сваля главата на цилиндъра и в този момент се разкрива истинският размер на щетите - всяко бутало на този шестцилиндров редови дизел има дълбоки вдлъбнатини поради сблъсъка с клапаните. Това наистина е „катастрофа“.

Премахването на дъното на съда за масло разкрива слуз от метални люспи. В канала за събиране на масло няма нищо, като това навежда към мисълта, че превозното средство може да е останало без смазка, когато е настъпила повредата.

В края на видеото извършилият разглобяването механик предлага своята теория за причината за тази повреда - двигателят използва обтегач на ангренажната верига, задвижван от налягането на маслото и ако смазването е лошо, натискът върху тази част може да е недостатъчен. В двигател като 3.0 Duramax това означава, че буталата и клапаните се сблъскват едно с друго. Това обаче е само предположение, което обаче е добро обосновано.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Американски ( преди 5 месеца )
    ***,кво очаквате?
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Батко ( преди 5 месеца )
    В щатите не обръщат внимание на светнали лампи и други предупреждения. Карат, докато спре.
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Мити4ен,как изглежда Тесла с изгоряла батерия?
  • #7
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Име ( преди 5 месеца )
    Естествено, двама тИъпаци с два различни коментара. Единият , че дизелът бил нам какво, а другият, че било горивото на бедните. А на богатите, кое е горивото. Бензин на газчица, нали, малЮюумник такъв?
  • #6
    6 rate up comment 15 rate down comment
    СМОГ ( преди 5 месеца )
    Дизела е сгур и отрова
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Пише, че е модел от 2020 година и е успял да измина 146 000 мили. Не е щаден, а как е поддържан, не се споменава в това видео. ;)
  • #4
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Тъй като това е САЩ, да не си мислиш, че някой ще го ремонтира - слагат нов и продължават. Както с електромоторите. То това вече е и при нас. Спре ти трицилиндровия двиагател и за мжду 2000 и 3000 лева ти слагат следващия. :)
  • #3
    1 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Е какъв е проблема, ще го оправят за един час и ще е като нов. То на ДВГ няма какво да им се развали и се карат милиони километри без проблеми с подобни малки ремонти, докато ако беше електрически двигател и беше получил катастрофалната повреда - свирене на лагер , щяха да бракуват двигателя и да го заменят с нов, защото нов двигател струва 700 долара на производителя, а твърде вероятно сервиза да ги таксува над 1000 долара труд за смяна на лагера. 8 двигателя за 1,6 милиона километра.
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Вин ( преди 5 месеца )
    #1 А пък "богатите" си нямат друга работа, примерно да си гледат кефа, а драскат по форумите:)
  • #1
    6 rate up comment 22 rate down comment
    Койот ( преди 5 месеца )
    Дизела е горивото на бедните