Настоящите Subaru BRZ и Toyota GR86 се появиха на сцената през 2021 г. Двете японски спорни коли поучиха по-голям и по-мощен двигател в сравнение с предшествениците си – 2,4-литров „боксер“ с 4 цилиндъра, който е разработка на Subaru.
Напоследък оплакванията на собственици от мотора зачестиха и това накара един от тях да се опита да открие проблема. Той се казва Брайън и притежава BRZ от 2022 г., което тества заедно с Toyota GR86 (също 2022 г.) на писта, като качи видео в YouTube-канала си 900BRZ.
По време на изпитанието двете коли бяха карани от четирима души с различни нива на умения зад волана. Автомобилите са оборудвани с два сензора за налягане на маслото, свързани с персонализиран софтуерен пакет за регистриране на данни. Те отчитат налягането на маслото в двигателя в реално време, докато колата е на пистата.
Що се отнася до самите автомобили - както Toyota, така и Subaru, са с уми GT Radial SX2 и стандартни окачвания . Двигателите също са стокови, като имат маслени охладители на Jackson Racing. И двете коли са с маслени филтри OEM и работят с масло Motul 8100 5W30.
Видеото дава подробности от тестовете,като резултатите показват значително по-ниско налягане на маслото в двигателя по време на високоскоростни десни завои. Докато налягането обикновено остава около 60 psi на правите и при леви завои, данните показват спадове под 30 psi при завиване надясно. В един момент данните показват, че налягането на маслото пада до 20 psi при Toyota GR86.
Според авторите на клипа, спадът на налягането може да е достатъчен, за да причини повреда на лагера. В същото време обаче този проблем не е свързан с друг – попадането на термоустойчив силикон RTV в масления съд, който също е сочен като евентуална причина за повреда на двигателя на японските автомобили.
Американски медии се свързаха с Toyota и Subaru относно видеото, като поискаха коментар относно видеото. От Toyota обещаха да проучат въпроса, а от Subaru все още няма отговор, но явно историята ще има развитие.