IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes повече няма да показва цените на своите модели

Засега конфигураторите се премахват само за пазара в Германия

Някои големи производители се отказаха от агенционния модел на продажби на нови автомобили, Mercedes-Benz продължава да развива тази стратегия. Компанията направи нова крачка в тази посока, като премахна конфигураторите за определяне на цените, но това едва ли ще се хареса на потребителите.


Mercedes-Benz


В Mercedes са убедени, че новият начин на продажби пасва идеално на луксозна марка. Тази система за закупуване на автомобил премахва дилърите, като ги превръща в обикновени центрове за доставка. Така търговците не участват в продажбата, а отговарят за поддръжката и ремонта на автомобилите.

В германската компания са наясно, че клиентите идват в представителство, след като са наясно с цената, която трябва да платят. За целта те използват онлайн-конфигуратор на сайта, като с него могат да добавят опции и оборудване. Сега обаче той ще изчезне и това вероятно ще има последствия.

Mercedes-Benz


„Клиентът на Mercedes трябва да знае само крайната цена, след като конфигурирането на автомобила е завършено“, категорични са от компанията. И по тази причина премахват както ценовите листи, предлагани за всеки модел, заедно с фабричната цена, опциите и списъците с оборудване.

Източник от компанията разкрива, че до германските дилъри е изпратено писмо, в което те са уведомени за новата крачка за преминаване към агенционен модел на продажби. В него дистрибуторите на Mercedes са уведомени, че на клиентите вече ще се показва само крайната цена на продукта. Отпада показването на индивидуални отстъпки или на специални цени за редовни клиенти.


0 от 500
  • #8
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Караколев ( преди 1 месец )
    Споко, завършвам! Нали усещате, че макар и да не са ползвани същите думи, същността на информацията е да ни каже, че Мерцедес превръща дилърствата си в обикновени автосервизи. "Сервизът" ще бъде принуден да уволни целия си търговски персонал, включително консултанти, хостесите и други мяукащи мацки, които въобще не трябва да се подценяват. А и това са все хора, които по подразбиране и задължение са фенове на марката! Обаче, от тях правиш противници, дори врагове и си режеш печалбите!
  • #7
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Караколев ( преди 1 месец )
    По пътя на формалната логика разбрахме, че Мерцедес със случаен жребий :) избира кандидат за "покупка", избира му колата, прави му конфигурацията и Горкият има единствено правото да плати! Ама че красив свят се е задал! Модерните корпорации и без това полудяха! Натискът за продажби, оборот, рязане разходи, печалби, възнаграждения, бонуси, дивиденти, стана толкова брутален, че висшият менджмънт на марката може буквално да е откачил, преминавайки към тази нова система?!
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Постинг 5 е мой, забравих да си сложа името, сорри! И тук иде нещо още по-странно. Поради някаква непонятна причина, Аутомедия се включва в цялата тази какафония, като твърди в текста нещо, което не разбирам. Аз съм причината! Моля, обяснете! В абзац 3 се твърди, че клиентите преди са ползвали онлайн конфигуратор, но той вече бива премахнат. В абзац 4 разбирам точно обратното - случва се някакъв процес на конфигуриране, но въобще не става ясно, кой го прави, къде?? Мерцедес избира кому, какво??
  • #5
    19 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    При наличие на неограничен брой опити за конфигуриране, с обикновено прибавяне и изваждане на опции, клиентът все пак ще разбере (ама по трудния начин) за какво плаща. Мерцедес не желае да си издава цените и съответно ще вземе мерки за прогонване на натрапника. Красота някаква се получава. Корпорациите казват - нека да направим живота на потенциалните си клиенти черен, а най-добре да ги прогоним още в аванс, защото ни се бъркат в свещеното право да ги скубем без обяснения и коментари!
  • #4
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Караколев ( преди 1 месец )
    С мисловни упражнения и здрав разум, практически опит, познавайки лудостта на модерния корпоративен свят, стигаме до информацията и посланието на статията. Клиентът сглобява (конфигурира) кола и получава крайна цена. Отказва му се правото да знае единичните цени на опциите. Логиката ни подсказва, че един клиент, влизайки от едно IP, един профил, ще има само един единствен опит да си сглоби колата. Иначе гори :))) и Мерцедес го прогонва завинаги :)) Защо твърдя нещо такова! Замислете се!
  • #3
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    коги сам се самоубиваш...
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Истината е, че с новите цени немското трио влезе в категорията на Порше, а преди голяма част от продажбите отиваха в хора, които не могат да си позволят Порше. Автомобил, който преди се купуваше за 130 хил., вече е 200 хил. На мен лично ми идва малко в повече, а Тесла ми става все по-привлекателна марка.
  • #1
    27 rate up comment 1 rate down comment
    Илиян ( преди 1 месец )
    Много долен ход от тяхна страна, типично по немски. Истината е обаче, че няма да дават преференциални цени на дилърите, за да лапат повече печалба на бройка, а не от оборот. Щом " новият начин на продажби пасва идеално на луксозна марка", нека си лъжат луксозните клиенти, аз ще се ориентирам към "ширпотреба".