40 години, изживени на макс от Marco Polo (Марко Поло) - гениално име, избрано от Mercedes-Benz, за да нарече своя прочут ван, който променяше много неща с времето. Дойде като T1 през 1984 г., стана Vito през 1996 г., Viano през 2003 г. и V-Klasse през 2015 г.
Винаги се е стремил към динамика и все по-голям комфорт, за да стигне до сегашното ниво кемпер. Легендарно е съперничеството му в сегмента с Volkswagen California, друга икона. Едва ли е случайно, че няколко седмици след представянето на новия модел на машината от Волфсбург, Marco Polo показа своя рестайлинг. Желанието на гиганта от Щутгарт е да го постави вече в групата на лукса, докато Vito Tourer да е „спартанският“ ван на Mercedes-Benz.
Без да се засяга дължината от 514 см, най-значимите промени започват от екстериора. Marco Polo има по-елегантна предна част, доминирана от голямата решетка, адаптивните Multibeam LED фарове и новите преработени брони. В зоната, запазена за водача, се открояват двата нови 12,3-инчови широкоекранни дисплея за приборите и мултимедийната система. Отопляемият мултифункционален волан е познат, но вече има система за осветление с 64 цветови опции.
В този кемпер могат да се настанят до четирима души благодарение на падащото легло и сгъваемия покрив (където има още едно двойно легло). Компактната, но супер ефективна кухня включва печка с два котлона, мивка, хладилник и сгъваема маса за хранене, разположени между задните седалки и въртящите се предни. В дъното има гардероб за съхранение на дрехи и консумативи.
Германската компания обнови и системата Mercedes-Benz Advanced Control (Mbac), присъстваща в Marco Polo от 2019 г. С това решение няколко ключови функции на кемпера могат да се управляват както от сензорния екран на информационно-развлекателната система, така и от вашия мобилен телефон телефон. Те включват нивелиране на кемпера, базирано на адаптивно пневматично окачване. То може да се управлява чрез вътрешен бутон или от вашия смартфон.
Новият Marco Polo в Германия има начална цена от 70 240 евро . Идва с доказания турбодизелов двигател със 163 к.с. и деветстепенна автоматична скоростна кутия. Лесно е да се предвиди, че ще бъде една от звездите на следващата Iaa в Хановер, специализирана изложба между 17 и 22 септември 2024 г.