Някои големи производители се отказаха от агенционния модел на продажби на нови автомобили, Mercedes-Benz продължава да развива тази стратегия. Компанията направи нова крачка в тази посока, като премахна конфигураторите за определяне на цените, но това едва ли ще се хареса на потребителите.
В Mercedes са убедени, че новият начин на продажби пасва идеално на луксозна марка. Тази система за закупуване на автомобил премахва дилърите, като ги превръща в обикновени центрове за доставка. Така търговците не участват в продажбата, а отговарят за поддръжката и ремонта на автомобилите.
В германската компания са наясно, че клиентите идват в представителство, след като са наясно с цената, която трябва да платят. За целта те използват онлайн-конфигуратор на сайта, като с него могат да добавят опции и оборудване. Сега обаче той ще изчезне и това вероятно ще има последствия.
„Клиентът на Mercedes трябва да знае само крайната цена, след като конфигурирането на автомобила е завършено“, категорични са от компанията. И по тази причина премахват както ценовите листи, предлагани за всеки модел, заедно с фабричната цена, опциите и списъците с оборудване.
Източник от компанията разкрива, че до германските дилъри е изпратено писмо, в което те са уведомени за новата крачка за преминаване към агенционен модел на продажби. В него дистрибуторите на Mercedes са уведомени, че на клиентите вече ще се показва само крайната цена на продукта. Отпада показването на индивидуални отстъпки или на специални цени за редовни клиенти.