По-зрелите ни читатели вероятно помнят колко монотонен бе автомобилният пейзаж в България при социализма: жигули, москвичи и запорожци, тук-там по някоя Skoda, Polski Fiat, Wartburg или Trabant, рядко срещани Zastava и Polonez и, разбира се, волги за кметовете, председателите на районни партийни съвети и печелившите от Държавната лотария. На този фон всяка по-необичайна гледка бе радост за окото: съвсем малки серии от някои западни модели, внесени за по-равните сред равните, и също един съветски автомобил, който почти не се е продавал официално в България, но който се срещаше от време на време, внесен от някой завърнал се след работа в Съветския съюз. Името му е "ИЖ-2125 Комби", а това е неговата история.
От маршалите до банкрута: 15 факта за ИЖ-2125 Комби (ГАЛЕРИЯ):
По-късно предприятието е приватизирано от олигарха Юрий Качмазов, производството е възобновено под името "Ода", но дълговете продължават да растат, Качмазов "продава" компанията на нейните директори и скоро е обявен за издирване в Русия по обвинения в източване на предприятието и преднамереното му банкрутиране. Днес живее на собствен остров в ОАЕ. Междувременно заводът в Ижевск бе спасен от Kia и известно време сглобяваше корейски модели, а днес е част от групата ВАЗ и прави лекотоварната Лада Ларгус. От името ИЖ са останали само спомени.