IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-екзотичният автомобил в България при социализма

Историята на този модел включва съветски маршали, специалисти от Renault и избягал в Дубай олигарх

По-зрелите ни читатели вероятно помнят колко монотонен бе автомобилният пейзаж в България при социализма: жигули, москвичи и запорожци, тук-там по някоя Skoda, Polski Fiat, Wartburg или Trabant, рядко срещани Zastava и Polonez и, разбира се, волги за кметовете, председателите на районни партийни съвети и печелившите от Държавната лотария. На този фон всяка по-необичайна гледка бе радост за окото: съвсем малки серии от някои западни модели, внесени за по-равните сред равните, и също един съветски автомобил, който почти не се е продавал официално в България, но който се срещаше от време на време, внесен от някой завърнал се след работа в Съветския съюз. Името му е "ИЖ-2125 Комби", а това е неговата история.
   
        
От маршалите до банкрута: 15 факта за ИЖ-2125 Комби (ГАЛЕРИЯ):


 
     

 

 

 

 

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Най-изтривания ( преди 7 месеца )
    До 11. Същото което го накара след това да работи като шофьор и в посолството в Япония и да се пенсионира като такъв само че във Франция, а именно държавната работа и заплащането.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Интересно кое би накарало човек да избере точно Либия.
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Най-изтривания ( преди 7 месеца )
    Страшна екзотика. Баща ми беше шофьор в посолството в Либия и имаше удоволствието да си внесе един Opel Rekord Series D - 1,9 купе, 97 коня. Колата беше 1974 година производство и изглеждаше като космическа совалка наредена между всички руски недоразумения пред блока. Двуврата кола, синя металик боя, да не говорим за синия плюшен салон и радиокасетовона със запаметяване на 4 радиостанции. Лятото по морето хората си правеха повече снимки пред нея, отколкото пред лодките по варненското пристанище.
  • #7
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Може би най-оригиналната съветска кола заедно с Лада Нива. Харесват ми шестоъгълните стопове. Като дете при нас имаше един оранжев.
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    конглокенция = ? ( преди 7 месеца )
    Кога ще се научиш да използваш разбираеми думи . Не стига ,че коментарите са ти объркани ами измисляш нови думи !?
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Бат Стеф ( преди 7 месеца )
    Има още една модификация Иж. Тя е истинско комби. Фаровете са москвичови (като на 412) , а стоповете са прави и тънки. Този е по-убаф от оня. Не съм сигурен другия вариант дали не беше с двигател на 408.
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 7 месеца )
    името е "ИЖ Комби", но всъщност не е никакво комби, баш си е лифтбек
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Алекс ( преди 7 месеца )
    На първата снимка моделът правилно е означен като комби.По-надолу в текста защо става хечбек или лифтбек е неясно.
  • #2
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    вие сте прости и затова се разбираме
  • #1
    18 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Както навсякъде в соц блока 20 години след войната другарите започнаха да крадат и харчат без мярка. 80-те години на входа на Посолството имаше списък с милионерите сред политбюро.