По-зрелите ни читатели вероятно помнят колко монотонен бе автомобилният пейзаж в България при социализма: жигули, москвичи и запорожци, тук-там по някоя Skoda, Polski Fiat, Wartburg или Trabant, рядко срещани Zastava и Polonez и, разбира се, волги за кметовете, председателите на районни партийни съвети и печелившите от Държавната лотария. На този фон всяка по-необичайна гледка бе радост за окото: съвсем малки серии от някои западни модели, внесени за по-равните сред равните, и също един съветски автомобил, който почти не се е продавал официално в България, но който се срещаше от време на време, внесен от някой завърнал се след работа в Съветския съюз. Името му е "ИЖ-2125 Комби", а това е неговата история.
От маршалите до банкрута: 15 факта за ИЖ-2125 Комби (ГАЛЕРИЯ):
Инженерите в Ижевск успяват да коригират и някои конструктивни дефекти при Москвич-412. Резервоарът си остава отзад, под пода на багажника - неособено безопасно решение, но при ИЖ над него успяват да вмъкнат специална ниша, където се вмества резервната гума, освобождавайки място в самия багажник. За разлика от москвича, при който гърлото на резервоара е под номера и не се заключва, при ИЖ то си има собствена капачка с ключалка.