Преди около три десетилетия (1990–1992 г.) Lotus пусна кола, която разгневи британското правителство. Тя беше наречена Lotus Carlton, въпреки че всъщност бе Vauxhall Carlton (Opel Omega A в Европа), който Lotus модернизира и превърна в спортен седан.
Колата смая всички с максималната си скорост от 285 км/ч, като някои членове на британския парламент бяха толкова изумени, че призоваха за забрана по пътищата на Обединеното кралство, но не успяха. Проблемът не беше толкова в максималната скорост, а в това, че Carlton беше „вълк в овча кожа“ – седан с 4 врати, по-бърз от 964 Porsche 911, BMW M5 и дори Ferrari 348.
Интересното е, че Lotus току-що навлезе в подобни води с наскоро пуснатия суперседан Emeya, който има 950 к.с. Той излезе в отговор на Porsche Taycan, чиято най-бърза версия - Turbo S, използва overboost с лънч-контрол, за да достави 938 к.с. Никой обаче не иска забрана на Emeya, докато тези 11 коли нямаха подобен късмет. Те бяха забранени на различни места по света (основно в САЩ), защото са твърде бързи.
11 коли, забранени за това, че са твърде бързи (ГАЛЕРИЯ):
Най-известната хиперкола в света (а също така и най-бързата) има друг проблем - комбинацията от изключителна скорост и огровна цена, което затруднява застраховането. Да, Chiron може да се срещне по пътищата, така че не би трябвало да попада в този списък. Той обаче е разрешен за използвано, но само с някои промени.
Всеки Chiron, който може да бъде видят обществените пътища, има задни брони, модифицирани, за да отговарят на стандартите както в САЩ, така и в Европа. Те изискват защита на бронята на специална височина (между 40 и 50 см), което означава, че хиперколата трябва да се движи леко повдигната. А това пречи на развиването на максимални скорости.