Преди около три десетилетия (1990–1992 г.) Lotus пусна кола, която разгневи британското правителство. Тя беше наречена Lotus Carlton, въпреки че всъщност бе Vauxhall Carlton (Opel Omega A в Европа), който Lotus модернизира и превърна в спортен седан.
Колата смая всички с максималната си скорост от 285 км/ч, като някои членове на британския парламент бяха толкова изумени, че призоваха за забрана по пътищата на Обединеното кралство, но не успяха. Проблемът не беше толкова в максималната скорост, а в това, че Carlton беше „вълк в овча кожа“ – седан с 4 врати, по-бърз от 964 Porsche 911, BMW M5 и дори Ferrari 348.
Интересното е, че Lotus току-що навлезе в подобни води с наскоро пуснатия суперседан Emeya, който има 950 к.с. Той излезе в отговор на Porsche Taycan, чиято най-бърза версия - Turbo S, използва overboost с лънч-контрол, за да достави 938 к.с. Никой обаче не иска забрана на Emeya, докато тези 11 коли нямаха подобен късмет. Те бяха забранени на различни места по света (основно в САЩ), защото са твърде бързи.
11 коли, забранени за това, че са твърде бързи (ГАЛЕРИЯ):
F40 не можеше свободно да се движи по улиците в някои страни, сред които са и САЩ, защото не отговаря на всички местни разпоредби за безопасност. Може да се каже, че F40 не е забранен специално заради това, че е твърде бърз, но това би означавало пренебрегване на осезаемата връзка между производителността и емисиите.
Имаме каталитични преобразуватели, системи за рециркулация на отработените газове и филтри за твърди частици, защото колите трябва да преминат тестове за емисии, но тези технологии обикновено влияят на работата на двигателя. Една кола може да бъде значително по-бърза без тях, а без тях те не отговарят на разпоредбите за емисии.