Илон Мъск потвърди, че до следващата година се надява Tesla да пусне дългоочаквания Roadster, както и автомобил в по-евтиния сегмент. Босът на компанията също така се оправда, че инженерите му са били фокусирани върху технологията за самостоятелно управление, докато продажбите са падали.
Мъск говори при обявяването на печалбите на Tesla. Милиардерът се измъкна, че ще анонсира нови продукти при следващи събития на фирмата. Все пак Илон „пусна няколко въдички“ за своите бъдещи коли. Мъск каза, че шофьорите трябва да очакват с нетърпение Tesla Roadster и превозно средство с "по-ниска цена" до 2025 г., като същевременно отхвърля въпросите за разкриването на серия под марката Cyber.
Феновете на Tesla чакат прераждането на Roadster години наред. Първите производствени автомобили на компанията през 2012 г. бяха точно такива. Двуместната спортна кола до голяма степен има заслуга за налагането на идентичността на марката. Първо Tesla преименува луксозния двуместен Lotus Elise и добави високомощна, произведена от компанията батерия към долната част на колата.
Новият Roadster вероятно ще бъде по-елегантна версия на първоначалния EV. Мъск непрекъснато обещава съживяване на колата в интервюта. Той също каза, че компанията ще пусне "по-евтино" превозно средство до следващата година, но не обсъди повече подробности. Припомняме, на няколко пъти милиардерът обеща превозно средство на стойност 25 000 долара. Доклади предполагат, че компанията го е оставилао на заден план, докато фокусира усилията си върху технологията за самостоятелно управление.
По време на въпросите по email Мъск беше попитан дали дискутираният горещо Cybertruck ще получи братски SUV и ван. Той отговори кратко, че подробностите за серия от автомобили Cyber ще трябва да изчакат.
Мъск, припомнят западни медии, има дълга история на обещания за нови продукти и след това „пропускане“ на обявените крайни срокове. Cybertruck, например, излезе на пазара години, след като главният изпълнителен директор каза, че ще го направи. EV от $25 000 пък е обещаван от дълго време.
Иначе Tesla отдавна обяви някои впечатляващи показатели за ефективността на новия Roadster. Като например ускорение от нула до стотака за под 2 секунди. И максимална скорост от над 400 км/ч. Цифри, в които мнозина се усъмниха.
Инженерите на компанията също обещаха 1000 километра обхват на батерията. Спортният дизайн пък включва изчистени линии с олекотен стъклен покрив. Той ще може да бъде премахнат и поставен в багажника.
Иначе продажбите на фирмата паднаха по-далеч под очакванията на Wall Street за второ поредно тримесечие. Компанията реализира нетен доход от 1,48 милиарда долара през тримесечието, което е спад от 45%. Tesla използва стимули, включително споразумения за субсидирано финансиране, за да привлече повече потребители към марката. Намаляването на цените се отрази на крайния резултат, анализираха от марката.
Компанията остава обаче най-големият производител на електромобили с голям марж. Гиганти като Ford, Hyundai и Kia продължават да навлизат в пазарното поле на Tesla. Техните продажби на EV са скочили с 33% на годишна база, докато тези на Tesla са спаднали с 9%.