IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford също промени стратегията си за Европа

Американците ще залагат на plug-in хибриди, а не на пълна електрификация

След преизбирането на Урсула фон дер Лайен за президент на Европейската комисия, която преразглежда прехода към електрически автомобили в Европа през 2035 г., европейското подразделение на Ford променя стратегията си за електрификация на Стария континент, залагайки отново на бензин и дизел.


Ford


Досегашните планове предвиждаха след 2030 г. американският концерн да продава само електромобили в Европа. Положението на пазара и най-вече забавянето на продажбите на EV накараха Ford да преразгледа намеренията си.

„Клиентите гласуваха и ни казаха, че планът е твърде амбициозен. И мисля, че всички в индустрията го разбраха по трудния начин. В крайна сметка реалността винаги намира начин да те накара да промениш плановете си“, каза Марин Джаджа, главен оперативен директор на подразделението Model E на Ford, в интервю за Autocar.

Джаджа допълва, че основните причини за промяната са намаляващите продажби, високите разходи за батерии и изчезването на стимулите, предлагани от властите при покупка на електромобил.

„Вярваме, че преминаването към електричество до 2030 г. вече не е добър избор за нашата компания и, което е по-важно, за нашите клиенти“, каза още топ-мениджърът.

Така Ford се присъединява към Volkswagen, Kia, Genesis, General Motors и други производители, които планират да пуснат на пазара повече хибридни модели, включително plug-in, за сметка на напълно електрически автомобили.

В момента Ford предлага само два електрически модела в Европа - Explorer и Mustang Mach-E; като към тях скоро ще се добави новият Capri, докато се подготвят батерийни версии на кросоувъра Puma и вана Tourneo Courier.

Джаджа добавя, че е в процес на разработка нова „мултиенергийна" платформа за европейски автомобили, а именно хибридна конфигурация, която може да дебютира в следващото поколение на кросоувъра Kuga, планирано за 2027 г.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    Още ли не си разбрал, че играта се обърна и се опитват по всякакви начини да забранят и ограничат електромобилите? 100% мито върху цената на китайски автомобил подкрепа за електромобилите и за чистия въздух ли ти изглежда? Или като налагане на електромобилите? Пречат им по всевъзможни начини включително в момента с хибридна война и манипулативни внушения.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Митичен-Тесльо-тротинетка, къде отиде опорката че хибридите били технология без бъдеще, о, технологичний ясновидецо? Ха-ха-ха!
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да кажеш че електричките са свършени и обречени е смешно. Тук са и ще останат. Виж дали ще завладеят пазара е съвсем друг въпрос. Единственото лошо е че ги налагат чрез натиск. Без този натиск щеше да им е далеч по-трудно, макар и едва ли невъзможно.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Новите батерии не само че не решават старите проблеми ами добавят още проблеми!
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Митиче, живота ще те научи по трудния начин, че генерални и крайни заключения никога не трябва да се правят! Чел съм ти много от "прогнозите" за разлика от теб ги помня,и това, че изкарваш откъслечни моменти от тях за да се правиш на велик пророк днес, не променя факта какъв краен мъскфанатик с капаци на очите си! Батериите се развиваха много преди тесла, просто ти се интересуваш от батерии от както ги ползва тесла!Дии конче, дии!
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    "От както има коли хората винаги са правили опити да ги направят електрически и винаги са се проваляли. И сега няма причина да е по различно след като проблемите с батериите си остават." Да ти припомня ли, че преди Тесла 2012, електромобилите изминаваха стотина километра с едно зареждане което траеше минимум 4 часа и освен за градски автомобили не ставаха за друго? Батериите им имаха 800 цикъла живот - не изкарваха 100 хиляди км. Нямаха 100 коня. Вярваш ли че батериите са със същите като преди?
  • #2
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Не вярвам това да го мислиш сериозно, но ако го мислиш си абсолютен кон с капаци който не вижда по-далеч от носа си. Не ви ли стана ясно, че преминаването към електромобили е бавен, но необратим процес? Не осъзнавате ли, че се сбъдна още една моя прогноза? Отмяната на евро 7 и забраната на ДВГ не отменя преминаването към електромобили, а забавя действията на европейските автомобилни производители. Те така или иначе изоставят при тези технологии, но така вече ще оставят китайците недостижими.
  • #1
    5 rate up comment 7 rate down comment
    хаха ( преди 1 месец )
    Започва изтрезняването от EV еуфорията. След още няколко години никой дори няма да си спомня за електрическите недоразумения. Ще ги има само в музеите като пример за пореден провал. От както има коли хората винаги са правили опити да ги направят електрически и винаги са се проваляли. И сега няма причина да е по различно след като проблемите с батериите си остават.