Почти всички марки страдат от сериозните последици от ниските продажби на електрически автомобили по света. Някои компании бяха принудени да намалят производството, но всички са наясно, че заради намалени обеми на продажби печалбите им за 2024 г. ще бъдат значително по-ниски.
Един от производителите, на които ситуацията се отразява най-зле е Ford, като това се отнася за САЩ. Там са натрупани огромни количества от двата електромобила на марката, които чакат да бъдат прехвърлени на дилърите. На свой ред те не искат да продават електрически коли и това допълнително влошава положението.
Прогнозата на Ford беше, че през 2026 г. компанията ще продава по 2 млн. електромобила по цял свят, което няма нищо общо с реалността. И сега ръководството търси начини да пласира хилядите произведени Mustang Mach-E и F-150 Lightning, които се трупат в американските заводи. Част от тях ще бъдат дадени на служители на компанията, заемащи по-високи постове.
Те вече са уведомени, че към сегашната си служебна кола могат да добавят и една електрическа, като я закупят със специални преференции. Във Ford смятат, че ако техните служители преминат на електромобили, те ще започнат да споделят опита си от тяхното ползване с приятели и роднини, което може да привлече допълнителни клиенти.
Във всичко това обаче и една уловка, тъй като в мейла изпратен до служителите се казва, че всички, които в момента карат коли на лизинг, които са различни от електрическите, трябва да ги изплатят напълно до 15 май 2025 г. или да ги върнат. С тази мярка Ford възнамерява да убие два заека с един камък - от една страна, ако служителите му се движат само с електрически автомобили, те ще насърчат клиентите да залагат на тях, а от друга страна ще увеличи и собствените си продажби. А това, че някои служители може да не са съгласни, едва ли има значение.