След преизбирането на Урсула фон дер Лайен за президент на Европейската комисия, която преразглежда прехода към електрически автомобили в Европа през 2035 г., европейското подразделение на Ford променя стратегията си за електрификация на Стария континент, залагайки отново на бензин и дизел.
Досегашните планове предвиждаха след 2030 г. американският концерн да продава само електромобили в Европа. Положението на пазара и най-вече забавянето на продажбите на EV накараха Ford да преразгледа намеренията си.
„Клиентите гласуваха и ни казаха, че планът е твърде амбициозен. И мисля, че всички в индустрията го разбраха по трудния начин. В крайна сметка реалността винаги намира начин да те накара да промениш плановете си“, каза Марин Джаджа, главен оперативен директор на подразделението Model E на Ford, в интервю за Autocar.
Джаджа допълва, че основните причини за промяната са намаляващите продажби, високите разходи за батерии и изчезването на стимулите, предлагани от властите при покупка на електромобил.
„Вярваме, че преминаването към електричество до 2030 г. вече не е добър избор за нашата компания и, което е по-важно, за нашите клиенти“, каза още топ-мениджърът.
Така Ford се присъединява към Volkswagen, Kia, Genesis, General Motors и други производители, които планират да пуснат на пазара повече хибридни модели, включително plug-in, за сметка на напълно електрически автомобили.
В момента Ford предлага само два електрически модела в Европа - Explorer и Mustang Mach-E; като към тях скоро ще се добави новият Capri, докато се подготвят батерийни версии на кросоувъра Puma и вана Tourneo Courier.
Джаджа добавя, че е в процес на разработка нова „мултиенергийна" платформа за европейски автомобили, а именно хибридна конфигурация, която може да дебютира в следващото поколение на кросоувъра Kuga, планирано за 2027 г.