IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford също промени стратегията си за Европа

Американците ще залагат на plug-in хибриди, а не на пълна електрификация

След преизбирането на Урсула фон дер Лайен за президент на Европейската комисия, която преразглежда прехода към електрически автомобили в Европа през 2035 г., европейското подразделение на Ford променя стратегията си за електрификация на Стария континент, залагайки отново на бензин и дизел.


Ford


Досегашните планове предвиждаха след 2030 г. американският концерн да продава само електромобили в Европа. Положението на пазара и най-вече забавянето на продажбите на EV накараха Ford да преразгледа намеренията си.

„Клиентите гласуваха и ни казаха, че планът е твърде амбициозен. И мисля, че всички в индустрията го разбраха по трудния начин. В крайна сметка реалността винаги намира начин да те накара да промениш плановете си“, каза Марин Джаджа, главен оперативен директор на подразделението Model E на Ford, в интервю за Autocar.

Джаджа допълва, че основните причини за промяната са намаляващите продажби, високите разходи за батерии и изчезването на стимулите, предлагани от властите при покупка на електромобил.

„Вярваме, че преминаването към електричество до 2030 г. вече не е добър избор за нашата компания и, което е по-важно, за нашите клиенти“, каза още топ-мениджърът.

Така Ford се присъединява към Volkswagen, Kia, Genesis, General Motors и други производители, които планират да пуснат на пазара повече хибридни модели, включително plug-in, за сметка на напълно електрически автомобили.

В момента Ford предлага само два електрически модела в Европа - Explorer и Mustang Mach-E; като към тях скоро ще се добави новият Capri, докато се подготвят батерийни версии на кросоувъра Puma и вана Tourneo Courier.

Джаджа добавя, че е в процес на разработка нова „мултиенергийна" платформа за европейски автомобили, а именно хибридна конфигурация, която може да дебютира в следващото поколение на кросоувъра Kuga, планирано за 2027 г.


0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 27 ( преди 1 месец )
    Какво лошо виждаш в твърдението ми, че ще се радвам повече от вас и дори ще си купя Toyota с 1200 км пробег и 10 минутно зареждане на цена по-ниска от ДВГ както обещават от Toyota? Даже нова ще си я купя, обещавам. Запиши си го да ми го напомниш през 2027, като я пуснат. Ти няма ли да си купиш, ако наистина има такъв автомобил? Или и 1 200 км са ти малко? Вероятно няма да си я купиш за да спестиш 5 минути от зареждане, защото сега зареждаш само за пет защото сега зареждаш само за 5 мин на 2400км
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Митето пак се отплеснА по Тойота като пуле след магарица на поляна. Кулинарна статия да прочете и ще плямпа пак за Тойота и великите му прогнози. Пардон, "прогнози".
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До лудория ( преди 1 месец )
    Безплатен обяд няма. Дето се вика мама на тате не дава за без пари. Ако ползваш безплатен ток от борсата, това не прави таксата пренос безплатна. Все още трябва да плащаш 7 стотинки за киловатчас. Собственото производство също не е безплатно - трябва да си купиш фотоволтаици за 1 000 лв за киловат, които за живота си Ще произведат на 30 000kWh, което пък е 3 ст./kWh, а не безплатно. Условно става безплатно след 11 години от такса пренос 7ст и ток 0 ст или 3 години при 27 ст/kWh дневна тарифа.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 1 месец )
    Пропускаш флуктуациите на цените. Цените са нулеви и отрицателни пролетно и есенно време, когато консумацията е ниска а производството високо. През лятото производството е още по-високо отколкото през есента и пролетта, но потреблението е по-високо от производството и както виждаш се достигат цени от 2 лв за киловатчас, които не са постигани и в най-лютите зими. Тоест с високите цени през лятото и зимата, се компенсират ниските цени пролет и есен. Фотоволтаиците загуба нямат - няма разходи.
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Не виждам инвеститор да си дава парите за нещо, което ще дава "безплатно" на клиентите нещо си. Как някой може да очаква такова нещо?! Да не живеете по времето на социализма, та да искате без пари. Нали се сещаш онзи разговор между Тесла и Морган - Ще има енергия за всички по въздуха. (Тесла) Аз къде ще сложа електромера? (Морган). И парите свършили рязко! ;)
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 1 месец )
    Също така колкото е по-висока цената вечерно време след безплатният или просто евтин ток по обяд, толкова повече ще се инвестира в батерии за съхранение, защото в дни като днешния, когато цената на тока довечера е 2лв/kWh още на борсата преди такса пренос прави смислено съхранението. Независимо дали за продажба или за собствено ползване. А колкото повече съхранение има, ще намалява потреблението и съответно цената вечер, но ще се вдига на обяд и ще се балансират до ниски стойности и двете.
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 1 месец )
    "ако тока е безплатен, има определени часове с безплатен ток, но 98% от часовете не са такива и ако търсенето се увеличи в тези определени безплатни часове то този ток няма да е безплатен вече"Ето тук ти е огромната грешка. Колкото е повече търсенето и цената на тока се вдига, толкова повече хората ще инвестират във възобновяеми източници, за да си произвеждат ток на по-ниска цена отколкото са само мрежовите такси и данъците.
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Статия от тук ( преди 1 месец )
    Toyota: Догодина ще преобърнем автоиндустриятаБатерията с твърд електролит на японците обещава 1200 км пробег и 10 минути за зареждане Константин Томов 04.07.2023 Още през 2024 Toyota ще представи готов за производство вариант на своята батерия с твърд електролит, която ще "преобрази автомобилната индустрия", увери шефът Акио Тойода. Японската компания очаква да намали наполовина размера, теглото и цената на батериите и най-после да направи електромобилите по-достъпни от колите с ДВГ.
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 19 ( преди 1 месец )
    Безплатен ток няма, никого няма да ти инвестира милиони и милиарди във ВЕИ ако тока е безплатен, има определени часове с безплатен ток, но 98% от часовете не са такива и ако търсенето се увеличи в тези определени безплатни часове то този ток няма да е безплатен вече
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Реално ( преди 1 месец )
    Електрификацията е като изгрева и залеза - харесва ли ти, или не - не може да бъде спряна. Да спреш да плуваш по средата на реката, е сигурният път към дъното. Който залага на гърнета и течна мъзгa, залага на битa карта, щото ВЕЧЕ е твърде късно за наваксване на китаеца, корееца и Тесла, които ВЕЧЕ са на печалба от колите на ток. Да произвеждаш изкопаеми брички в ерата на безплатния ток е по-тъпo от увяхнал карамфил. Вземайте пуканки и гледайте масовия сеир на поголовни фалити.