IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Group готви нови съкращения заради електромобилите

Продажбите на основни модели не вървят, а това може да потопи цялата компания, прогнозират експерти

Volkswagen Group не върви добре с електрическите автомобили . След като обяви, че ще съкрати 1200 работни места в завода в Цвикау , който произвежда Volkswagen ID.3 до ID.5, както и Audi Q4 e-tron, компанията ще уволнява служители и във фабриката на Audi в Брюксел , която прави Audi Q8 e-tron.

 
VW Group


В Цвикау производството работи само с две трети от капацитета си поради срива в търсенето на електрически автомобили. Докато търсенето на Q8 e-tron е толкова ниско, че фирмата директно обмисля затварянето на фабриката в Белгия. Audi започна "процес на информация и консултации" относно завода, за да намери решение за обекта, който има около 3000 служители . „Това също може да доведе до спиране на операциите, ако не бъде намерена алтернатива“, се казва в изявление на марката.

Затварянето на фабриката на Audi в Белгия може да означава допълнителни разходи от 2,6 милиарда евро към тригодишния план за спестявания от над 10 милиарда евро, обявен в началото на 2023 г. Ситуацията започва да става много проблематична за германската група, а някои наблюдатели вече се чудят дали в дългосрочен план електрическият автомобил ще погребе Volkswagen.

Говорейки пред Berliner Zeitung, експертът Фердинанд Дуденхьофер, основател на частния изследователски институт Centre Automotive Research (CAR), изразява загрижеността си относно развитието. Той е твърд песимист за бъдещето на електричките в Германия. 

„Ако не успеем да противодействаме, ще понесем дългосрочни щети. Тези щети може да не се видят утре сутринта, а след две или три години. Въпреки това най-късно до 2030-а всички ще осъзнаят, че вече не можем да си позволим трафик с толкова много CO₂ емисии“, убеден е Дуденхьофер.

 
VW Group


Междувременно китайската индустрия ще продължи да произвежда електрически автомобили, въпреки че само две от стоте местни марки са на плюс. „Те ще продължат да разширяват пазара, докато ние ще загубим“, опасява се Дуденхьофер. „И тогава фабрики като Брюксел или Цвикау ще бъдат още по-застрашени“, казва той.

Очевидно самите марки носят основната отговорност за това, че даден продукт не се продава. Производителността, дизайнът, качеството на първите  модели в гамата ID и високата му цена не са убедили публиката на електрическия автомобил, че трябва да вземат VW,  а не Tesla и останалите марки.
Несигурността относно бъдещето на електрическите автомобили (спирането на бензинови от 2035 г. ще бъде преразгледано през 2026 г.), както и оттеглянето на бонуса за закупуване в Германия в края на миналата година доведоха до свиване продажбите на електрически автомобили на първия европейски пазар. Той е и двигателят на европейската икономика.

За мнозина спецове решението на проблемите на Volkswagen Group и германската автомобилна индустрия при електрическите автомобили е да си сътрудничат повече с Китай. Дуденхьофер е убеден, че покачените мита няма да проработят. „Вместо това трябва да се свържем с Китай и да се опитаме да се възползваме от неговия опит. Колкото по-близо сме до Китай, толкова по-стабилни ще бъдем с електрическите коли“, казва той. „А това, което правят политиците и това, което прави Брюксел, е точно обратното".

Доминацията на китайската индустрия над електрическите автомобили е несъмнена, тя контролира почти цялата верига - от мината до производството. Предложението на Дуденхьофер обаче се равнява на капитулация на германската и европейската индустрия пред китайската. Трудностите далеч не са само пред Volkswagen.
 
[sc: relatedarticles ids:57782,57745,57684 /

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка,от какво умират хората работещи в химическата индустрия? От отравяне с гъби?
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Пак функционална неграмотност"Фaбpи
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Познах както винаги - психопат с функционална неграмотност не разбрал статията. Как ще коментираш този абзац И какво общо има с казаното от тебе: "Те искат да разберат дали смъртните случаи са свързани, дали е извършено престъпление или са поредица от случайни смъртни случаи на работното място." Това ли приемаш за факт? Тези хора дори не са умрели от отравяне. Няма установено такова. Дори няма коментирана причина за смъртта. Много по-вероятно е да са ваксинирани. Позната история.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    Правиш ли разлика между контролираната в завода среда, където в опасните зони не се влиза или се влиза с противогаз и облекло в сравнение с натоварените кръстовища покрай училища и детски градини? Ако човек умре в завод от отравяне е инцидент. Хиляди хора умират всеки ден само в Европа от мръсен въздух. Всеки ден. Хиляди! Хиляди хиляди човешки живота. И приемаш това за нормално? И ти ли като гост си онзи който описаха В статията - агресивен садистичен психопат? Работниците си избират професията
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    "Разследват необяснимата смърт на трима работници в завод за батерии за електрически автомобили."
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До лудория ( преди 1 месец )
    Както ти казах, произвеждат по-малко емисии Но въпреки това произвеждат, а не са чисти. Няма малко бременна жена. Освен това цифрите няма как да са верни, защото дизела отделя по-малко въглероден диоксид от бензина, следователно LPG няма как да отделя 30% по-малко въглероден диоксид от бензина и 45% по-малко от дизела. Нали точно това беше идеята за налагане на дизела? Допускам че говорят за емисии от килограм или литър гориво, а не на 100 км
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Та, вместо да си пишеш фантазиите за ток, купи си бензинов автомобил, сложи LPG и си свиркай. И недей вярва в писаниците из интернет, статистиката и думите на собствениците на компании. Това се нарича реклама или модерното PR. И недей ми дава пример за гаража, защото електромобилите също горят. *** в завод, дето се правят батерии, махни маската и дишай, дишай...Направи си завещание преди това.
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Любимите на всички интернет писаници. Значи ето - технология има. Не утре, не след година - днес и сега. И за всички бензинови автомобили може да се приложи. Но знаеш ли какво липсва - не е hype, не е модерно звучене, и няма печалби за автомобилните производители. Сега разбираш ли до последно че чуваш мантри - електромобили, водородни, хипер-мипер и каквато модерна дума ти хрумне, само да има печалби тук или там. А не защото са загрижени за когото и да е било...
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Има и още по-разумно решение. Митата от китайските електромобили да отиват за директно субсидиране на европейското производство на батерии и електромобили. Но Европа е научена да взима, но да не дава. Ако не бяха спрели субсидиите, нямаше да има спад на продажбите. Работните места щяха да се запазят, а технологиите да се развиват, за да не изостават от китайските.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    LPG gas generates less amount of CO2, NOx, and sulfur into the air. It does not contribute much to air pollution. Moreover, LPG is non-toxic and free of tetra-ethyl lead additives.LPG produces 33% less CO2 emissions than petrol and 45% less CO2 than diesel. LPG vehicles produce up to 82% less Nitrogen Oxide pollutants than petrol and 99% better than diesel.63% less Carbon Monoxide. 40% less Hydrocarbons than petrol and 70% less than diesel. 50% less particulates than P and 98% less than diese ...