IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Group готви нови съкращения заради електромобилите

Продажбите на основни модели не вървят, а това може да потопи цялата компания, прогнозират експерти

Volkswagen Group не върви добре с електрическите автомобили . След като обяви, че ще съкрати 1200 работни места в завода в Цвикау , който произвежда Volkswagen ID.3 до ID.5, както и Audi Q4 e-tron, компанията ще уволнява служители и във фабриката на Audi в Брюксел , която прави Audi Q8 e-tron.

 
VW Group


В Цвикау производството работи само с две трети от капацитета си поради срива в търсенето на електрически автомобили. Докато търсенето на Q8 e-tron е толкова ниско, че фирмата директно обмисля затварянето на фабриката в Белгия. Audi започна "процес на информация и консултации" относно завода, за да намери решение за обекта, който има около 3000 служители . „Това също може да доведе до спиране на операциите, ако не бъде намерена алтернатива“, се казва в изявление на марката.

Затварянето на фабриката на Audi в Белгия може да означава допълнителни разходи от 2,6 милиарда евро към тригодишния план за спестявания от над 10 милиарда евро, обявен в началото на 2023 г. Ситуацията започва да става много проблематична за германската група, а някои наблюдатели вече се чудят дали в дългосрочен план електрическият автомобил ще погребе Volkswagen.

Говорейки пред Berliner Zeitung, експертът Фердинанд Дуденхьофер, основател на частния изследователски институт Centre Automotive Research (CAR), изразява загрижеността си относно развитието. Той е твърд песимист за бъдещето на електричките в Германия. 

„Ако не успеем да противодействаме, ще понесем дългосрочни щети. Тези щети може да не се видят утре сутринта, а след две или три години. Въпреки това най-късно до 2030-а всички ще осъзнаят, че вече не можем да си позволим трафик с толкова много CO₂ емисии“, убеден е Дуденхьофер.

 
VW Group


Междувременно китайската индустрия ще продължи да произвежда електрически автомобили, въпреки че само две от стоте местни марки са на плюс. „Те ще продължат да разширяват пазара, докато ние ще загубим“, опасява се Дуденхьофер. „И тогава фабрики като Брюксел или Цвикау ще бъдат още по-застрашени“, казва той.

Очевидно самите марки носят основната отговорност за това, че даден продукт не се продава. Производителността, дизайнът, качеството на първите  модели в гамата ID и високата му цена не са убедили публиката на електрическия автомобил, че трябва да вземат VW,  а не Tesla и останалите марки.
Несигурността относно бъдещето на електрическите автомобили (спирането на бензинови от 2035 г. ще бъде преразгледано през 2026 г.), както и оттеглянето на бонуса за закупуване в Германия в края на миналата година доведоха до свиване продажбите на електрически автомобили на първия европейски пазар. Той е и двигателят на европейската икономика.

За мнозина спецове решението на проблемите на Volkswagen Group и германската автомобилна индустрия при електрическите автомобили е да си сътрудничат повече с Китай. Дуденхьофер е убеден, че покачените мита няма да проработят. „Вместо това трябва да се свържем с Китай и да се опитаме да се възползваме от неговия опит. Колкото по-близо сме до Китай, толкова по-стабилни ще бъдем с електрическите коли“, казва той. „А това, което правят политиците и това, което прави Брюксел, е точно обратното".

Доминацията на китайската индустрия над електрическите автомобили е несъмнена, тя контролира почти цялата верига - от мината до производството. Предложението на Дуденхьофер обаче се равнява на капитулация на германската и европейската индустрия пред китайската. Трудностите далеч не са само пред Volkswagen.
 
[sc: relatedarticles ids:57782,57745,57684 /

0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 28 ( преди 1 месец )
    А някъде в текста споменава ли се че са погребани? А че след като са умрели и ме е спряло сърцето? Това означава ли че сърцето им още бие и не са погребани? Ще ми кажеш ли случай в който на умрял човек не се прави аутопсия и не се погребва дори да не го споменават? Баба ми почина на 87 години след доказан инсулт и 10 дневен престой в болница. Въпреки това и направиха аутопсия. Дали не са направили на абсолютно здрави хора починали без причина? Много сте зле с общата култура.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    Ами така е, когато японците разработваха хибриди, батерии и силова електроника, немците тракаха с канцерогенни дизели и блееха. След това взеха "гениалното" решение да преминат направо на електромобили. Сега си плащат за безумието.
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всички автомобилни производители,които произвеждат електрички правят съкращения.Защо ли?
  • #29
    2 rate up comment 2 rate down comment
    q ( преди 1 месец )
    След Стелантис и тези започнаха - трябвало да са филиал на китайците. Тука само да ребрандираме. Така големите шефове ще опазят заплатките и привилегиите, а и част от работните места ще оцелеят. Всичко това на фона на статийки как автомобилната промишленост си била ОК, *** видите ли електричките и пречат и замърсяват и са виновни за всичко. И как така стана че заблудените по електричките китайци са номер 1 в света, как така пазара там е най-голям. Кво стана с златния милиард?
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка,пак те питам, къде в текста се споменава думата аутопсия?
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 27 ( преди 1 месец )
    Щастливец си ти, след като нямаш опит със мъртъвци. Аутопсията е задължителна. Ако няма аутопсия, на база на какво ще правят разследване? Гостенина прави преразказ По картинка и ни проглуши ушите че тези 3-*** били отровени, а в статията не пише нищо подобно. Пише, че никой не знае от какво са починали, а психопата манипулира. Не че е невъзможно при инцидент да починат повече от 3 човека, а дори да се обгази квартал или град. Това е възможно с всяко производство. Батериите не са изключение.
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка,пак си правиш преразказ по картинка.В момента се води разследване,не се съобщава да е правена аутопсия.Сам си измисляш фактите.Като приключи разследването ще кажат каква е причината.
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 23 ( преди 1 месец )
    Ами обикновено разбират от какво са умрели за разлика от тези три случая. Допускам че е онази новата "болест" синдром на внезапна смърт. Рязко се разпространи след ваксинацията и имам доста познати, които си заминаха от нея. Голяма част от тях скоро си бяха правили всякакви прегледи и лекарите казаха, че са напълно за здрави и няма нищо притеснително в изследванията. Твърденията щяха да имат някаква тежест, ако бяха доказали отравяне при аутопсията, но такова няма. И защо само тези тримата?
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Пак функционална неграмотност"Фабриката е само на километър от нашата детска градина и училище."....Тези компании просто си плащат глобите и след това правят каквото си поискат", въздъхва ***." Дали проблемът е в батериите или в безотговорността? Това е все едно да направиш депо за съхранение на ядрени отпадъци в центъра на някоя столица между детска градина и училище. Никой не е казал, че производството и рециклирането е безопасно и не трябва да се вземат предпазни мерки. Кое не е?
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Пак функционална неграмотност"Фaбpи