IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на хибриди и електромобили засега не оправдават очакванията

Анализаторите са принудени да намалят прогнозните си резултати за годината

В началото на 2024 г. се наблюдават впечатляващи, но и противоречиви резултати за продажбите на електрически и хибридни превозни средства в световен мащаб. Близо 7 милиона такива превозни средства са били регистрирани през първите месеци на 2024 г., което е с 20% повече от същия период на 2023 г., твърди изследователската компания Rho Motion.


електромобили


Електрическите превозни средства с батерии (BEV) представляват 65% от всички продажби, докато на plug-in хибридите (PHEV) се падат 35%. Тези данни обаче не оправдаха първоначално високите очаквания на експертите в края на годината.

„Общата картина показва, че секторът няма да постигне амбициозния растеж през 2024 г., на който някои се надяваха производителите. Затова преразгледахме нашата прогноза с 5% надолу до 16,6 милиона електрически превозни средства и plug-in хибриди, продадени тази година“, коментира анализаторът Чарлз Лестър.


електромобили


Китай остава водещият двигател на растежа с 4,1 милиона регистрирани превозни средства - с 30% повече спрямо продадените 3,2 милиона през януари-юни 2023 г.

Европа (Европейски съюз, Великобритания и страните от ЕАСТ) е на второ място с 1,5 милиона продажби, което показва само леко увеличение от 1%. В Америка (САЩ и Канада) броят на регистрациите достигна 0,8 милиона, което е увеличение от 10%. Останалият свят регистрира 0,6 милиона продажби, което е с 26% повече от миналата година.

Що се отнася до пазара на батерии като цяло, при тях глобалното търсене надхвърли 512 GWh, което е увеличение от 23% благодарение на нарастващата популярност на акумулаторните автомобили (72%). Китай заема водеща позиция, осигурявайки почти 50% от търсенето.


0 от 500
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Ако се изхранваше от прогнози, досега Теслю да е умрял от глад.
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    и отново до 11: ( преди 1 месец )
    Я дай няколко примера с китайски цени на европейски модели автомобили. Ауди т.н. Ще е доста неудобно...Разлика има даже между ЕС и САЩ, че дори и други пазари извън ЕС. Скандално е как ни дерат тук, а финансовите им резултати от местните пазари са мижави. Ми извинявай ама е очевидно какво се случва!
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 11 ( преди 1 месец )
    Правиш се на интересен с твоя калпав и вече неактуален пример ли? Ами пробвай с друг - BYD Seagull. В САЩ го изследваха технически и имаше статии, че в Китай са доста напред в автомобилостроенето. Говорим за масовото производство, а не за луксозното, суперавтомобили и т.н. И само да ти кажа за въпросния Seagull - при 3,78м. дължина на задната седалка мъж с 1,80м. може да си сложи двата юмрука един зад друг пред коляното, докато опре в седалката отпред. Да, багажник няма, но за гада и до село...
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Реално ( преди 1 месец )
    Едни и същи манджи, а процесът е необратим. Водените на отчет ППС по вид и гориво към дата 01.04.2024: 13052 електромобила. Към 01.07.2024: 14583 електромобила и 59638 хибрида
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до 8 ( преди 1 месец )
    Интересно ми е какво очакваш от китайска кола за 12к долара? Защото и в момента в Европа се продава китайска кола която струва 10к долара там и излиза малко под 20к тук - Дачия Спринг. Ама нещо мина интереса към нея. В интерес на истината собствениците й казват, че колата е ок, но за толкова пари толкова.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Новите коли са направени нищо да не можеш да пипнеш по тях. Абсолютно всяко нещо е обвързано с електроника, сензори, чипове и всякакви простотии. Толкова много излишно усложняване, просто не ми го побира главата какви некадърни инженери наемат. Дори самата сглобка на всичко така е измислена да е много трудно и скъпо за ремонт. За някакви елементарни неща да смениш трябва да разглобиш половината кола и трябват много специални инструменти които се поръчват само от интернет и са скъпи.
  • #9
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    До 4: Тесльо, какво е, ако не колапс, да пропагандираш 50% ръст на Тесла всяка година, а реално да получиш спад?
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Предположение ( преди 1 месец )
    А, вие пуснете от евтиите китайски модели, които там са по 12к $ на 20 хил.$ за ЕС да речем. И пак ще говорим кое не се оправдава. Аман от европейски счетоводни еквилибристики. Всеки *** по веригата и докато излезе крайния продукт - от 70-80 нагоре. 100 за нищо ги нямате. И даже не говорим какъв вид автомобил е.
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    До 4: Чети бе, тротинетка, нали имаше претенции за функционална грамотност: "Продажбите на хибриди и електромобили засега не оправдават очакванията". "Колапсът" е между очаквания и реалност, не че спадат продажбите. Апропо, в Германия намаляването на субсидиите доведе до истински спад в продажбите на електромобили.
  • #6
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    А Китайците ги интересува не екологията, а технологичната доминация. Рекордьори са по откриване на нови ТЕЦ-ове, в резултат на което един електромобил има емисии колкото на самозареждащ се хибрид, т.е. по отношение на емисиите, смисъл от електромобили на практика няма.