IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ултиматум на социалистите: Да се забрани изцяло ДВГ

ЕНП вече се обяви против забраната от 2035, но се нуждае от подкрепата на ПЕС

Забраната на двигателитe с вътрешно горене от 2035 година е „ключово искане“ на Партията на европейските социалисти, за да подкрепи новата Еврокомисия на Урсула фон дер Лайен, твърди EurActiv, позовавайки се на официален документ на групата.
 
    
Партия на европейските социалисти, Шолц, Станишев
Партията на европейските социалисти, чийто дългогодишен президент бе Сергей Станишев и чието най-ярко лице е германският канцлер Шолц, се обяви категорично за придържане към предишните ангажименти по Зелената сделка. Снимка ПЕС
  

    
Социалистите и социалдемократите, които държат общо 134 места в новия европарламент, се срещна с фон дер Лайен късно снощи. За да бъде одобрен, новият състав на комисията начело с германската се нуждае задължително от тяхната подкрепа, както и от тези на Европейската народна партия и групата на либералите (Renew). ЕНП вече се обяви против забраната на двигателите с вътрешно горене от 2035 година, както бе предложила предишната комисията на фон дер Лайен, и заяви, че ще подкрепи проучванията в областта на синтетичните горива.

Социалистите обаче са съставили документ, озаглавен „Нашите ключови искания за 2024-2029 г.“, с който настояват да се запазят всички ангажименти по Зелената сделка, включително забраната за ДВГ за нови автомобили от 2035.

В продължение на десетилетие, начело на ПЕС беше Сергей Станишев. От октомври 2022 на президентския пост го замени шведът Стефан Льовен.

 

0 от 500
  • #40
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Продължавам да се чудя на тези хора, дето си мислят, че Европа е центъра на света. Смятате ли, че скоро ще забранят ДВГ в Африка, Южна Америка, Азия, Мала Азия, Австралия, Северна Америка... чакай, аз изброих целия свят без Европа. Аха... значи още дълго ще има ДВГ. А до 2035 я има забрана, я не в ЕС. А ако европейските фирми се прецакат - прецакат. Пазарът няма да остане незает - има и японски, и китайски, и американски компании, които да го заемат. Всичко друго е просто да се дрънка на по бира
  • #39
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Цоциалистите и зелените ще съсипят Европа. Пълна забрана на ДВГ и същевремено се приемат милиони "мигранти" на отглеждане. Тези скакалци генерират въглероден отпечатък повече от всички автомобили в ЕС, но за това няма проблем, нали гласуват после за цоциалистите.
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Вдигат цената на магарето, кон само на лизинг
  • #37
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 2 месеца )
    До 37.На моят не му действа.
  • #36
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Продължавам. Естествено има хора, които истински вярват, че спасяват костенурките с електрическите си коли и те вече платиха green premium (Бил Гейтс така го нарича). Но има и прагматици, които си смятат разходите. Да не говорим за неизяснената и поставена по-ниска остатъчна стойност при лизингите. Или значително по-бързата обезценка при придобиване на електрическата кола. Има и други проблеми. Аз не съм антиелектрик, но не мога да не отчитам тия фактори.
  • #35
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Спадът на продажбите на електрически коли е резултат от проста математика, а не от за и против. В държавите, в които има реални продажби на ел. коли токът е скъп. В Германия битовият ток е 34-40 цента, една кола среден размер на магистрала хаби повече от 20 kW/100 km. т.е. 8-9 евро на 100 км. Една хибридна кола хаби 5 на 100 бензин при цена от евро и 80 за литър. Което е същото. Само че ако зареждаш на платена зареждачка, цената на ел. колата става 20 евро 100, а самата кола е с 20% по-скъпа.
  • #34
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 33 ( преди 2 месеца )
    За цените на китайските автомобили които постоянно падат ли говориш? Дали в Китай продажбите на електромобили падат и BYD са се на бълбукали в милиарди инвестиции и години разработки на батерии и електромобили и скоро ще фалират защото никой не ги търси? Дали пък продажбите на Дали пък продажбите на електромобили на европейските производители не падат, именно защото не са инвестирали достатъчно време и средства в тези технологии и вече са технологично изостанали?
  • #33
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    спадат продажбите на електрички а големите концерни са се набълбукали с инвестиции за производство на такива и някак си трябва да ги избият, така че в крайна сметка цената ще се плати от обикновенният човек
  • #32
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За разлика от вас антиелектриците, аз виждам накъде е тръгнал света и виждам че Европа изостава и отмяната на забраната ще е последния пирон в ковчега не на ДВГ, който така или иначе е В последния си стадий и ще е мъртъв след някое десетилетие. Това ще е последният пирон в ковчега на европейската автомобилна промишленост, която ще се опитва да продава остарели технологии и да бори новите технологии с мита и забрани, за да защитава производството на лоени свещи и лампови телевизори и радиоприемни
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 29 ( преди 2 месеца )
    Като пушач мога да заявя в прав текст че тютюнопушенето е вредно и съм съгласен със забраната за пушене в закрити помещения. Като собственик на бензинови и дизелови автомобили, отговорно заявявам че идвата замърсяват, като дизеловият има по-малък въглероден отпечатък но замърсява повече градовете. Сега виждаш ли разликата? За разлика от вас антиелектриците и анти каквото и да било, аз назовавам проблемът по име и не се сърдя Когато някой е тръгнал да го решава. Бих карал по-евтин електромобил.