Електрическите превозни средства се развалят по-често от автомобилите с бензинови и дизелови експерти, установи изследване на експерти, цитирано от The Verge. Освен това, ремонтът на електромоболите се оказва истински проблем, защото в много от случаите не можете просто да вземете една електрическа коля и да я закарате в сервиз за ремонт.
Изследването е установило, че при 100 автомобила с двигатели с вътрешно горене има 180 случая на ремонт, докато за електрически автомобили и хибриди този показател е 266. Оказва се, че най-уязвимата точка на електрифицираните превозни средства е софтуерът.
The Verge определя съвременните електрически като „автомобили компютри на колела, които производителите се опитват да оборудват с възможно най-много и най-сложен софтуер“. Анализът на повредите показва, че софтуерът и управляваната електроника са основните причини за проблемите в „зелените“ машини.
Събеседникът на изданието - експертът от JD Power Франк Ханли, отбеляза, че електрическите автомобили и хибридите имат три пъти по-сериозни повреди от автомобилите с двигатели с вътрешно горене и коригирането на проблема изисква високо техническо ниво на обслужване, което не се среща винаги и навсякъде.