IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ултиматум на социалистите: Да се забрани изцяло ДВГ

ЕНП вече се обяви против забраната от 2035, но се нуждае от подкрепата на ПЕС

Забраната на двигателитe с вътрешно горене от 2035 година е „ключово искане“ на Партията на европейските социалисти, за да подкрепи новата Еврокомисия на Урсула фон дер Лайен, твърди EurActiv, позовавайки се на официален документ на групата.
 
    
Партия на европейските социалисти, Шолц, Станишев
Партията на европейските социалисти, чийто дългогодишен президент бе Сергей Станишев и чието най-ярко лице е германският канцлер Шолц, се обяви категорично за придържане към предишните ангажименти по Зелената сделка. Снимка ПЕС
  

    
Социалистите и социалдемократите, които държат общо 134 места в новия европарламент, се срещна с фон дер Лайен късно снощи. За да бъде одобрен, новият състав на комисията начело с германската се нуждае задължително от тяхната подкрепа, както и от тези на Европейската народна партия и групата на либералите (Renew). ЕНП вече се обяви против забраната на двигателите с вътрешно горене от 2035 година, както бе предложила предишната комисията на фон дер Лайен, и заяви, че ще подкрепи проучванията в областта на синтетичните горива.

Социалистите обаче са съставили документ, озаглавен „Нашите ключови искания за 2024-2029 г.“, с който настояват да се запазят всички ангажименти по Зелената сделка, включително забраната за ДВГ за нови автомобили от 2035.

В продължение на десетилетие, начело на ПЕС беше Сергей Станишев. От октомври 2022 на президентския пост го замени шведът Стефан Льовен.

 

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това е най-популистката част от "Зелената сделка", защото предизвиква най-много полемики. В крайна сметка налагането на електрически коли не решава почти никакви проблеми, свързани с парникови емисии. Големият плюс на ел.колите е намаляването на замърсяването в градовете, но целите, които са поставени, са за намаляване на въглеродния двуокис на глобално ниво, а това не се случва, защото се генерира много при производството. Аз вече мисля, че ел. колите са по-добрия избор за нас при втората употр
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    ДВГ се променят под натиска на политиците и неузрелите им глави (зелени). Ако не бяха катализатори и други подобни Евро ограничения, както и печалби на борсата, още щеше да има двигатели за половин/милион километра. Същото и с батериите/електромобилите - щели да забраняват това или онова?! Остави пазара да реши. Ето, спряха евросубсидиите и нещата се нормализираха бързо - Голф е най-продаван. Тези пак с електромечти... А ако махнат акциза на горивата, електромобила дори няма теоретичен шанс...
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Преди 10 години се произвеждаха електромобили, които за да изминат милион километра трябваше да сменят две-три батерии и няколко двигателя. Вече е изминават по 700 хиляди километра с оригиналните двигатели и батерии. При автомобилите с ДВГ е обратното. Преди ги правеха да минават милион километра без ремонти, а вече такива автомобили са по-скоро изключение и не могат да си изкарат и гаранцията без ремонти.
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Ако до преди 10 години всеки месец имаше новина, че са открили нови технологии за батерии, то днес новините вече са, къде са започнали да ги произвеждат и какви реални тестове са направили с тях. Хубавото е че продължават да зреят и не са достигнали лимита.
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Еми, така става като се уяде някой народ. Почва да мисли за глупости. И да се приема за много умен и всезнаещ. Дедо Маслоу и упадъка на Римската империя не са имагинерни понятия.
  • #5
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Не смяташ ли че са доста по-узрели от преди 10 години? Можеш ли да кажеш същото за водородът или синтетичните горива?
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 ( преди 2 месеца )
    Батериите узряха, че взеха и да презряват вече!
  • #3
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 2 месеца )
    Историята е доказала, че когато социалист настоява за нещо, то винаги е грешно и трябва да се прави напълно противоположното! А да споменаваме ли изобщо как се подмокрят всички евросоциалисти като видят снимка на другаря Си?! Тези спешно трябва да бъдат разследвани за лобизъм и вземане на подкупи от китайската компартия!
  • #2
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "ЕНП вече се обяви против забраната на двигателите с вътрешно горене от 2035 година, както бе предложила предишната комисията на фон дер Лайен, и заяви, че ще подкрепи проучванията в областта на синтетичните горива." Късно е либе за китка. За да имат успех синтетичните горива и водородът, проучванията трябваше да са направени преди десетилетия. Производството трябваше да е започнало още в края на миналия век, за да са започнали да зреят технологиите вече. ВЕИ и батериите узряха вече.
  • #1
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това е нещо като да минеш на диета за да оживееш. Половината биха избрали да продължат да водят в живота, който си водят и досега и да си умрат с удоволствието след една-две години, вместо да се мъчат с диети през следващите 30-40 години. Същото ще стане и с автомобилната промишленост, ако не побърза да се промени спрямо тенденциите..