fallback

Електрическите коли получиха огромен шамар на пазара втора ръка

Само за година използван Tesla Model 3 губи близо 7000 долара в сравнение с BMW 3-Series

Електрическият автомобил не преживява най-добрите си моменти. Това е нещо, за което се говори от година,  доказват го и темповете на продажби и промяната в стратегията на големите производители. Пазарът на EV беше стеснен дори в страни, където се радваха на традиционно добър интерес, като причината е отпадането на финансови стимули.

 

Едно от последните доказателства, че електрическата кола не се развива добре, е пазарът втора употреба . Порталът www.iseecars.com, специализиран в покупко-продажбата на употребявани автомобили, току-що извади проучване. Според него цената на употребяваните електрически превозни средства пада по-бързо от тази на такива с ДВГ или хибриди. Усети го на гърба си и гигантът за даване под наем Hertz, който трябваше да продаде хиляди EV на по-ниска цена от планирането поради огромната амортизация, особено в последните месеци.

„Видяхме, че цените на електрическите превозни средства са паднали с 30% до 40% от юни миналата година, докато при бензинов автомобил този показател е от 3% до 7% през същия период“, казва Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars. „Спадът в цените на употребяваните EV е драматичен, но по-обезпокоителното е, че няма индикации стойностите на употребяваните EV да се стабилизират“, добавя Брауер. „В един момент цените на употребяваните електромобили ще трябва да достигнат дъното , но не изглежда, че все още сме там“.  

В проучването на iSeeCars може да се види, че тенденцията при употребяваните автомобили с вътрешно горене е различна от тази при електрическите. Един от примерите, които iSeeCars използва, е стойността на бензиново BMW 3 в сравнение с използван Tesla Model 3. През юни 2023 г. електрическата кола има средна цена с 2635 долара по-висока от тази на бавареца, но през май 2024 г. нещата се обръщат. Model 3 е с 4806 долара по-евтин от бензиновото BMW. Подобни са цифрите и при сравнение между цените на употребявани BMW X3 и Tesla Model Y.    „С толкова много електрически превозни средства, които навлизат на пазара през последните години, се получи свръхпредлагане. То ще продължи с нарастването на произвежданите EV. Ако не се появи катализатор, който да увеличи търсенето на електрически коли, цените на тези модели вероятно ще продължат да падат на вторичния пазар“, обяснява Брауер.    

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Честити нови цени на тока на всички електрофили и специално на Тесльо.
  • #8
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Тротинетка,цените на електромобилите втора употреба паднаша.Време е да си вземеш една Тесла.
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хех, тръгнали да го сравняват в БМВ, които имат пословично голямо обезценяване по принцип. Я да сравнят с Корола или Сивик, да се посмеем. А форумната тротинетка-тесльофрен-пропагандатор направо да се гръмне.
  • #6
    до 3 ( преди 4 месеца )
    Не говоря за чистия хибрид, а за 12/24/48 волтовите, които дори ниска с скорост не могат да карат само на ток. И не немците а французите първи се опитаха да популяризират дизеловите хибриди.
  • #5
    До долния ( преди 4 месеца )
    Като почнат ама не почват това да не са ти дизелите дето сменяш по 50 неща гпр филтри с платинови частици по 3к бройката ама то и затова никой не ги ползва и пуши отзад такива директно към моргата
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Като почнат ремонтите на хибридите и смяна на батерия за 15000 $ или евро, ще се усетят.
  • #3
    Факт ( преди 4 месеца )
    Дизелов хибрид смисъл никакъв неслучайно само тъпите германци ги произвеждат. Хибрида не е безсмислен щото харчи 3.7 на 100 а плуг ин хибрида в града и 0 на 100 а дизел в град под 5 на сто не пада.
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Сметката на хибридите е мътна и кървата - болшинството реално са безмислени меки хибриди предимно бензин, но и дизел.
  • #1
    Факт ( преди 4 месеца )
    Само в главите на тъпите германци дизела се връща. Само 12.9% от ново продадените коли са с дизелов двг 38% чист бензин другото хибриди и чисти електрици скоро колите на фабрична гяз ще минат дизела а немците освен за дизел друг патент нямат. Бош закриват заводи бяха свикнали на помпе дюзе пушилници ама сега се местят в Индия и Папуа Нова Гвинея
fallback
Последни