fallback

Електрическите коли получиха огромен шамар на пазара втора ръка

Само за година използван Tesla Model 3 губи близо 7000 долара в сравнение с BMW 3-Series

Електрическият автомобил не преживява най-добрите си моменти. Това е нещо, за което се говори от година,  доказват го и темповете на продажби и промяната в стратегията на големите производители. Пазарът на EV беше стеснен дори в страни, където се радваха на традиционно добър интерес, като причината е отпадането на финансови стимули.

 

Едно от последните доказателства, че електрическата кола не се развива добре, е пазарът втора употреба . Порталът www.iseecars.com, специализиран в покупко-продажбата на употребявани автомобили, току-що извади проучване. Според него цената на употребяваните електрически превозни средства пада по-бързо от тази на такива с ДВГ или хибриди. Усети го на гърба си и гигантът за даване под наем Hertz, който трябваше да продаде хиляди EV на по-ниска цена от планирането поради огромната амортизация, особено в последните месеци.

„Видяхме, че цените на електрическите превозни средства са паднали с 30% до 40% от юни миналата година, докато при бензинов автомобил този показател е от 3% до 7% през същия период“, казва Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars. „Спадът в цените на употребяваните EV е драматичен, но по-обезпокоителното е, че няма индикации стойностите на употребяваните EV да се стабилизират“, добавя Брауер. „В един момент цените на употребяваните електромобили ще трябва да достигнат дъното , но не изглежда, че все още сме там“.  

В проучването на iSeeCars може да се види, че тенденцията при употребяваните автомобили с вътрешно горене е различна от тази при електрическите. Един от примерите, които iSeeCars използва, е стойността на бензиново BMW 3 в сравнение с използван Tesla Model 3. През юни 2023 г. електрическата кола има средна цена с 2635 долара по-висока от тази на бавареца, но през май 2024 г. нещата се обръщат. Model 3 е с 4806 долара по-евтин от бензиновото BMW. Подобни са цифрите и при сравнение между цените на употребявани BMW X3 и Tesla Model Y.    „С толкова много електрически превозни средства, които навлизат на пазара през последните години, се получи свръхпредлагане. То ще продължи с нарастването на произвежданите EV. Ако не се появи катализатор, който да увеличи търсенето на електрически коли, цените на тези модели вероятно ще продължат да падат на вторичния пазар“, обяснява Брауер.    

fallback
  • #32
    анонимен ( преди 6 дни )
    На бустера му бият шамари пък той си мисли че му ръкопляскат.
  • #31
    RIP EV ( преди 6 дни )
    Има тука един електрик с множество никове.Още не вдява,че EV приключи.Доказателство са данните в статията.
  • #30
    Атанас ( преди 6 дни )
    Пак голяма драма написахте. Просто падат цените на EV. Нали това е целта - да са по-достъпни. 23 година са имали една цена като нови., обаче 24 цената за нов ел.мобил е по-ниска. Естествено и цената за употребяван ще е по- ниска. Кое е толкова страшното. Не може ли да се пишат статиите по-реалистично, без да се изсмукват от пръстите трагедии. Така и хейтенето между читателите се надявам да е по- малко.
  • #29
    анонимен ( преди 6 дни )
    някои хора с излишне пари опитаха да светят като крушка видяха че не се получава и се върнаха към двг
  • #28
    RiP Diesel ( преди 6 дни )
    Има един тук дето само плюе по електрическите коли, но искам да знае че се вижда от кое IP пишеш и е супер смешно да обясняваш в 5-6 поста с различни имена как миризливите машини от 20-ти век се връщат на бял кон. Никой не може да спре промяната. Двигателите отиват в музея. Ще отнеме 10-20 години, но бъдещето е ясно.
  • #27
    До долния ( преди 6 дни )
    96% от времето колата се кара в града.Тоест електричката има повече от Светло бъдеще за хибрида да не говорим дизела почина.
  • #26
    Бумеранг ( преди 6 дни )
    Тук има един мушморок с десетина поста, който си мисли, че може да формира мнение и да накланя везните:):):)! Логиката на пазара е ясна тя е, че чистата електричка ще остане само за градска кола, останалото ще са хибриди! Единственото, което трябва да се преодолее е алчността на дилъри и производители! Ако не го направят, то народа си знае как да се справи! Пак ще оцелеем!
  • #25
    Neco ( преди 6 дни )
    Електричка Никога няма да си купя Живея в Англия Тука застраховката им е двойна Удряшли го директно в *** От нея не става нищо
  • #24
    До 22 ( преди 6 дни )
    Никой нормален никога ням да се върне на трактор
  • #23
    анонимен ( преди 6 дни )
    Хората не вярват, че има много за изстискване от електрокар втора употреба. Да не говорим, че с отстъпки и субсидии нов не ти е много по-скъп. Същото е и при двг-то, за някакъв 3/4-годишен кошник ми търсят 20-30 хил евро.
fallback
Последни