fallback

Електрическите коли получиха огромен шамар на пазара втора ръка

Само за година използван Tesla Model 3 губи близо 7000 долара в сравнение с BMW 3-Series

Електрическият автомобил не преживява най-добрите си моменти. Това е нещо, за което се говори от година,  доказват го и темповете на продажби и промяната в стратегията на големите производители. Пазарът на EV беше стеснен дори в страни, където се радваха на традиционно добър интерес, като причината е отпадането на финансови стимули.

 

Едно от последните доказателства, че електрическата кола не се развива добре, е пазарът втора употреба . Порталът www.iseecars.com, специализиран в покупко-продажбата на употребявани автомобили, току-що извади проучване. Според него цената на употребяваните електрически превозни средства пада по-бързо от тази на такива с ДВГ или хибриди. Усети го на гърба си и гигантът за даване под наем Hertz, който трябваше да продаде хиляди EV на по-ниска цена от планирането поради огромната амортизация, особено в последните месеци.

„Видяхме, че цените на електрическите превозни средства са паднали с 30% до 40% от юни миналата година, докато при бензинов автомобил този показател е от 3% до 7% през същия период“, казва Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars. „Спадът в цените на употребяваните EV е драматичен, но по-обезпокоителното е, че няма индикации стойностите на употребяваните EV да се стабилизират“, добавя Брауер. „В един момент цените на употребяваните електромобили ще трябва да достигнат дъното , но не изглежда, че все още сме там“.  

В проучването на iSeeCars може да се види, че тенденцията при употребяваните автомобили с вътрешно горене е различна от тази при електрическите. Един от примерите, които iSeeCars използва, е стойността на бензиново BMW 3 в сравнение с използван Tesla Model 3. През юни 2023 г. електрическата кола има средна цена с 2635 долара по-висока от тази на бавареца, но през май 2024 г. нещата се обръщат. Model 3 е с 4806 долара по-евтин от бензиновото BMW. Подобни са цифрите и при сравнение между цените на употребявани BMW X3 и Tesla Model Y.    „С толкова много електрически превозни средства, които навлизат на пазара през последните години, се получи свръхпредлагане. То ще продължи с нарастването на произвежданите EV. Ако не се появи катализатор, който да увеличи търсенето на електрически коли, цените на тези модели вероятно ще продължат да падат на вторичния пазар“, обяснява Брауер.    

fallback
  • #52
    Анонимен ( преди 21 часа )
    Предното мнение е мое. Карайте си и свиркайте и не купувайте коли от БГ автоджамбази. Дилъри в Германия колкото искаш докарването е 1000 евро, цените в БГ са 5-10х лв отгоре. Рекордите които съм виждал на една и съща обява БМВ 740Д в Германия 96х лв. в БГ 128х лв. Говоря за една и съща кола даже снимките не бяха сменили.
  • #51
    Анонимен ( преди 21 часа )
    Мисля че покрай Ковида имаше истерия с цените на колите. Поръчваш Октавия и чакаш 18 месеца. Един колега поръча Голф ГТИ чака почти 2 години. Имаше спекулации сега цените се нормализират. Аз лично се радвам купих с БМВ 530i xDrive на 1 година, на 20х км и на точно половин цена. Колата е от БМВ Moers, лизингована към SIXT. Явно няма търсене и цената беше на 50%. Сега се оглеждам за VW e-up по същата схема
  • #50
    Евгени ( преди 1 ден )
    Всичко е наред.. колкото повече поевтиняват електричките, толкова повече ще се ценят ДВГ Тата... Защото все повече ще се произвеждат първите и все по-малко вторите... ДВГ то е технология доразвивана почти век, електричките + тези дни станаха интересни за средната класа..... Ама то средна класа почти няма - бързо се насища пазара, и следващия пазар са бедните - 95% от каращите коли въобще.. Аз съм си беден баща на три деца, от една жена... 20 години сменени 4 коли , най скъпата 4600 лв с иплащане
  • #49
    анонимен ( преди 2 дни )
    Толкова е обезценяването на всеки ДВГ, в момента който напусне представителството закупен като нов. Нормално е при положение че има ценови войни с навлизането на китайки марки, новите коли да намалят цените на новите си електромобили, а с това и цената на употребяваните да е надолу. При положение че Мерцедес направиха цялата си гама електрички май да се върви към електромобили. Ама българина- дай му дизеляк на 30г. без катализатори, за да си трови живота...
  • #48
    Електричар ( преди 2 дни )
    За първи път чета и реших да напиша коментар, че ми е смешно какви глупости се пишат... Първо за теслите които се продават в България- всеки е наясно какви коли се продават масово в страната от автокъщи "нов внос", електромобилите и теслите не се различават- има блъскани, с върнати километри и т.н. На сайта на Тесла Германия нова Y е 45хил евро, а втора ръка на 51хил 2021г. е 38хил евро- обезценяване с 15%.
  • #47
    анонимен ( преди 2 дни )
    Просто доста хора си осъзнаха грешката и са готови да се разделят с електричката макар и с голяма загуба, но явно вече останалите хора сме наясно що за прецакване а такъв автомобил и желаещи няма и все по-малко ще стават, това са фактите вие си пишете какво си искате.
  • #46
    анонимен ( преди 3 дни )
    А нали сте наясно с живота на батерията до 10г А нова е половин кола
  • #45
    До 40 ( преди 3 дни )
    Не знам кое е паднало ама Model S 2015-та година към днешна дата определено е по-скъп от БМВ 5-та серия пак 2015-та година.
  • #44
    анонимен ( преди 3 дни )
    Морално остаряване му се вика на това. На 2-3 години излиза някаква подобрена технология я на батериите, я на термопомпата, я на процеса на зареждане. И старото изведнъж рязко губи стойност.
  • #43
    До 40 ( преди 3 дни )
    Объркал си примера. При електромобилите и цената на новите и цената на втората ръка падна. Защо смяташ това за лошо, а покачването на цените на нови автомобили с ДВГ и съответно покачването на цената втора ръка смяташ за нещо добро? Все си мислех, че ти удрят шамар, като се опитат да ти продадат втора ръка автомобил на по-висока цена отколкото са го купили, за да могат да добавят 20-30 000 лв и да си купят с нов. При електромобилите го продават на по-ниска цена и добавят по-малко за нов.
fallback
Последни