IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda може да се върне на руския пазар

В Казахстан вече се сглобяват два от моделите на марката

С течение на времето стана ясно, че напускането на руския пазар и прехвърлянето на добре развита мрежа от производство, продажби и сервиз на автомобили към китайски марки се оказа нерентабилно за компаниите, които напуснаха Русия. Сега, някои от тях, въпреки антируските санкции, търсят начини да проникнат на руския пазар.


Skoda


Една от тези компании е Skoda. Чехите планират неофициално завръщане на руския пазар още това лято. В Костанай (Казахстан) наскоро започна работа заводът Allur, занимаващ се с широкомащабно сглобяване на моделите Octavia и Kodiaq. Производственият капацитет на завода очевидно надвишава нуждите на казахстанския пазар, твърди автомобилният експерт Сергей Пиголкин от CarClick.

Бизнес-планът на завода включва значителни доставки на автомобили за Русия, предвид членството на двете страни в т.нар. митнически съюз. Тези автомобили вече са започнали да пристигат в Русия с плащане на такса за рециклиране от само 306 000 рубли (около 3000 евро), тъй като обемът на двигателя им е по-малък от два литра.

Има обаче слухове, че от 1 юли чешките автомобили могат да се внасят в Русия само след пълно плащане на митата, както се прави с колите от Киргизстан. В този случай казахстанската Skoda ще стане неконкурентоспособна. Очаква се ситуацията да се изясни до началото на юли.

На руския пазар има много модели на Skoda, внесени от Китай, които се поръчват и купуват активно. Китайски Kodiaq с двулитров двигател с 220 конски сили не е евтин. Той струва около 5 милиона рубли (51 000 евро). Superb с 1.4-литров двигател със 150 конски сили обаче се предлага с базова цена от 3.6 милиона рубли (37 000 евро), което съответства на съвременните цени за автомобили от същия клас в Русия. Дори Octavia идва от Китай - лифтбек с 1.4-литров двигател може да бъде закупен за 2.8 милиона рубли (29 000 евро).

0 от 500
  • #5
    10 rate up comment 9 rate down comment
    до 2 ( преди 4 месеца )
    Кой беше един от първите санкционирани от Русия? Ние. Защо? Защото тук е пълно с хора които ще кажат: Евала, браво на Русия правилно. Хак да ни е! Като не викаме Слава на Русия, Слава на Путин това заслужаваме. А и Русия нищо няма да загуби. Защо не спря газа първо на Германия?
  • #4
    10 rate up comment 8 rate down comment
    До 3 ( преди 4 месеца )
    Няма санкция забраняваща на Шкода или Дачия да продава н Русия трудно ли ти го побира умната глава? Освен това Русия също неофициално налага санкции като спря повечето продажба на газ и ток да Европа за да предизвика енергийна криза, преди Украйна беше износител на ток за ЕС обаче поради методичните руски атаки и кражбата на най-голямата АЕЦ в Европа вече е вносител което естествено радва робите като теб
  • #3
    9 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Русия ли наложи санкции на ЕС или ЕС наложи санкции на Русия?
  • #2
    6 rate up comment 10 rate down comment
    До 1 ( преди 4 месеца )
    Шкода не е излязла от Русия заради санкции, а по лично решение обаче едва ли изобщо можеш да го осъзнаеш освен това не точно същите хора които налагат и подкрепят санкции искат да ги заобикалят ама и това няма да разбереш. Иначе разбира се някои санкции са глупави като да се забрани износа на скъпи коли за там като е достатъчно просто да не се произвеждат в Русия
  • #1
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Я да видиш ти "изненада". А един (едни) корифеи се спукаха да обясянват, как руския пазар не бил далавера, бил малък и не нямало да се отрази. След като се стигна до там тези, които налагт санкции да търсят начин да ги заобиколят.. В крайна смека може да стигнат по трудния начин до извод, който хора като Шуман преди повече от 50г са направили.