IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Русия отново произвежда Citroen, питат във Франция

Концернът Stellantis изглежда безсилен да спре промишленото пиратство

Разследване за това как в Русия беше възобновена работата на завода на Citroen, след като марката прекрати дейността си в страната, стартира във Франция. То обаче не е дело на властите, а на журналистите от изданието France Info, които се опитват да разберат защо в условията на санкции е възможно да се произвеждат автомобили Citroen.


Citroën C5 Aircross Русия


Екипът на изданието стига до извода, че в случая става въпрос за „промишлено пиратство“. Концернът-майка Stellantis твърди, че е „изгубил контрол“ над завода, а руският Citroen C5 Aircross, който в момента се произвежда в предприятието, както и домейнът Citroen.ru нямат нищо общо с глобалния автомобилен производител.

Разследващите обаче забелязват, че Stellantis е приел доста „любезно“ очевидното нарушение на авторските права. Автомобилният гигант не се обърнал към съда, както се действа в подобни случаи и като цяло предпочете да не насилва ситуацията. Източници на френски журналисти твърдят, че Citroen не иска да разваля отношенията с Китай, а и съдебната битка с Русия при сегашните условия е безсмислена.

Според France Info сътрудничеството между Dongfeng и Stellantis е към своя край: китайската страна продаде част от акциите на автомобилния гигант. Ситуацията с руското производство на C5 Aircross беше сравнена с нелицензирания монтаж на Peugeot в Иран. В същото време французите признаха, че е невъзможно да се установи кой точно стои зад компанията Automotive Technologies, която стои зад руското производство на Citroen.

„Международните санкции освободиха Русия от правилата на глобалната икономическа игра и направиха възможни актове на индустриално пиратство, които доскоро изглеждаха немислими“, посочват от France Info. И стигат до заключението, че Stellantis се „оказват безсилни“ в история, която смесва икономически и геополитически интереси.


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Инфо ( преди 2 седмици )
    Всички се правят на ощипани. В Русия в момента се произвеждат/сглобяват (вече) японски, корейски, френски, немски и китайски разбира се. Специално за Стелантис, майката е Dongfeng, доста от моделите се сглобяват в Китай /там са заводите/. И няколко модела от там ги връщат на едрогабаритна сглобка да се сглобяват в Русия. Това са си китайски коли. По същия начин е с няколко модела на ВАГ. Така е с КИА/Хюндай. Така е и с Тойота/Нисан. Някои модели са прекръстени, други не.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Име ( преди 1 месец )
    Лакомите концерни и всякакви други заводи си изнасят производството в комунистически държави и после реват за патенти, авторски права, пиратство, лошо качество и т.н.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    На ви сега санкции ( преди 1 месец )
    Всяко действие има противодействие....
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Е и какво като произвеждат? На кой ще ги продават. На Китай, Индия или Южна Африка? Ще почнат както в социализма да зареждат вътрешния си пазар. И след 40 години ще виждаме в Руските земи същия модел.
  • #13
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Язе ( преди 2 месеца )
    Много неграмотен народ коментира тук. Руснаците са си такива, брутално нагли, агресивни типове, без капка мозък. Цялата им индустрия още от Руската империя се базира на кражби на интелектуална собственост или копия на остарели западни модели. Не само автомобили. Нищо ново под слънцето. Колкото до Китай, просто погледнете движението на основните китайски индекси и ако имате малко мозък ще ви стане ясно, че Китай е в рецесия от Ковида насам и няма надежда за възстановяване. Те палят воините...
  • #12
    20 rate up comment 11 rate down comment
    Ей франсета ( преди 2 месеца )
    Хаха, франсетата не знаят към кого да се обърнат. Така е, когато скачаш сам и се заяждаш а имаш нужда от производства тук и таме. От заяждането с Китай, чайните започват яко да клатят всичко де що е западно, било технология, дизайн, или корпоративна тайна. Ами да, закономерни са нещата.. Франсетата си гледат емисиите на 1.1, 3 цил. моторчета,докато янките продължават да ходят с 5.0 ,V8 до магазина за кенче сода, нямайки никакво намерение да спират това традиционно "удобство".
  • #11
    42 rate up comment 7 rate down comment
    dedal ( преди 2 месеца )
    То и да се обърнат към съда какво. Руснаците ще завъртят елхата на опаки и ще го кръстят Митроен
  • #10
    27 rate up comment 6 rate down comment
    Вътю Т. Панчев ( преди 2 месеца )
    Дали някой ме ритна или аз сам си паднах
  • #9
    24 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Еврокорумпетата, какво ли не правят за някое евро на ръка ! Много добре си знаят за доставките от Китай, но се правят на ощипани!
  • #8
    33 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Държат китайците ама за оная работа и се снишават,щот кат им покажат вратата и изчезват фондовете.