Разследване за това как в Русия беше възобновена работата на завода на Citroen, след като марката прекрати дейността си в страната, стартира във Франция. То обаче не е дело на властите, а на журналистите от изданието France Info, които се опитват да разберат защо в условията на санкции е възможно да се произвеждат автомобили Citroen.
Екипът на изданието стига до извода, че в случая става въпрос за „промишлено пиратство“. Концернът-майка Stellantis твърди, че е „изгубил контрол“ над завода, а руският Citroen C5 Aircross, който в момента се произвежда в предприятието, както и домейнът Citroen.ru нямат нищо общо с глобалния автомобилен производител.
Разследващите обаче забелязват, че Stellantis е приел доста „любезно“ очевидното нарушение на авторските права. Автомобилният гигант не се обърнал към съда, както се действа в подобни случаи и като цяло предпочете да не насилва ситуацията. Източници на френски журналисти твърдят, че Citroen не иска да разваля отношенията с Китай, а и съдебната битка с Русия при сегашните условия е безсмислена.
Според France Info сътрудничеството между Dongfeng и Stellantis е към своя край: китайската страна продаде част от акциите на автомобилния гигант. Ситуацията с руското производство на C5 Aircross беше сравнена с нелицензирания монтаж на Peugeot в Иран. В същото време французите признаха, че е невъзможно да се установи кой точно стои зад компанията Automotive Technologies, която стои зад руското производство на Citroen.
„Международните санкции освободиха Русия от правилата на глобалната икономическа игра и направиха възможни актове на индустриално пиратство, които доскоро изглеждаха немислими“, посочват от France Info. И стигат до заключението, че Stellantis се „оказват безсилни“ в история, която смесва икономически и геополитически интереси.