IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Русия отново произвежда Citroen, питат във Франция

Концернът Stellantis изглежда безсилен да спре промишленото пиратство

Разследване за това как в Русия беше възобновена работата на завода на Citroen, след като марката прекрати дейността си в страната, стартира във Франция. То обаче не е дело на властите, а на журналистите от изданието France Info, които се опитват да разберат защо в условията на санкции е възможно да се произвеждат автомобили Citroen.


Citroën C5 Aircross Русия


Екипът на изданието стига до извода, че в случая става въпрос за „промишлено пиратство“. Концернът-майка Stellantis твърди, че е „изгубил контрол“ над завода, а руският Citroen C5 Aircross, който в момента се произвежда в предприятието, както и домейнът Citroen.ru нямат нищо общо с глобалния автомобилен производител.

Разследващите обаче забелязват, че Stellantis е приел доста „любезно“ очевидното нарушение на авторските права. Автомобилният гигант не се обърнал към съда, както се действа в подобни случаи и като цяло предпочете да не насилва ситуацията. Източници на френски журналисти твърдят, че Citroen не иска да разваля отношенията с Китай, а и съдебната битка с Русия при сегашните условия е безсмислена.

Според France Info сътрудничеството между Dongfeng и Stellantis е към своя край: китайската страна продаде част от акциите на автомобилния гигант. Ситуацията с руското производство на C5 Aircross беше сравнена с нелицензирания монтаж на Peugeot в Иран. В същото време французите признаха, че е невъзможно да се установи кой точно стои зад компанията Automotive Technologies, която стои зад руското производство на Citroen.

„Международните санкции освободиха Русия от правилата на глобалната икономическа игра и направиха възможни актове на индустриално пиратство, които доскоро изглеждаха немислими“, посочват от France Info. И стигат до заключението, че Stellantis се „оказват безсилни“ в история, която смесва икономически и геополитически интереси.


0 от 500
  • #7
    18 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 3,ша мълчат,че като ги изгонят и от Китай ще изчезнатот хоризонта и ще идат в историята.
  • #6
    7 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До 2 който държи най-много акции той дирижира музиката,ти с една можеш да си бършиш задните части.Не напразно избягаха от Джендермания,след като държавата ги заева.
  • #5
    26 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 6 месеца )
    По същата антилогика на китайофилите някои китайски марки като BYD са западни защото западни фондове държат техни акции..
  • #4
    24 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Някой нещо може ли да им каже - и iphones да почнат да правят все тая :)
  • #3
    49 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Щом от Ситроен си мълчат, явно са на далавера от цялата работа!
  • #2
    38 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 6 месеца )
    Собствениците на главата ти са китайци! Чул че китайци имат акции в мерцедес и веднага ги направи собственици! И аз имам акции в мерцедес, звъни в БТВ да кажеш, че мерцедес вече са българска марка ..... как може да дават достъп до интернет на толкова *** народ бе
  • #1
    24 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Изненадани, хахаха, утре може и мерцедес да започнат, защото собственици са китайците