IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda може да се върне на руския пазар

В Казахстан вече се сглобяват два от моделите на марката

С течение на времето стана ясно, че напускането на руския пазар и прехвърлянето на добре развита мрежа от производство, продажби и сервиз на автомобили към китайски марки се оказа нерентабилно за компаниите, които напуснаха Русия. Сега, някои от тях, въпреки антируските санкции, търсят начини да проникнат на руския пазар.


Skoda


Една от тези компании е Skoda. Чехите планират неофициално завръщане на руския пазар още това лято. В Костанай (Казахстан) наскоро започна работа заводът Allur, занимаващ се с широкомащабно сглобяване на моделите Octavia и Kodiaq. Производственият капацитет на завода очевидно надвишава нуждите на казахстанския пазар, твърди автомобилният експерт Сергей Пиголкин от CarClick.

Бизнес-планът на завода включва значителни доставки на автомобили за Русия, предвид членството на двете страни в т.нар. митнически съюз. Тези автомобили вече са започнали да пристигат в Русия с плащане на такса за рециклиране от само 306 000 рубли (около 3000 евро), тъй като обемът на двигателя им е по-малък от два литра.

Има обаче слухове, че от 1 юли чешките автомобили могат да се внасят в Русия само след пълно плащане на митата, както се прави с колите от Киргизстан. В този случай казахстанската Skoda ще стане неконкурентоспособна. Очаква се ситуацията да се изясни до началото на юли.

На руския пазар има много модели на Skoda, внесени от Китай, които се поръчват и купуват активно. Китайски Kodiaq с двулитров двигател с 220 конски сили не е евтин. Той струва около 5 милиона рубли (51 000 евро). Superb с 1.4-литров двигател със 150 конски сили обаче се предлага с базова цена от 3.6 милиона рубли (37 000 евро), което съответства на съвременните цени за автомобили от същия клас в Русия. Дори Octavia идва от Китай - лифтбек с 1.4-литров двигател може да бъде закупен за 2.8 милиона рубли (29 000 евро).

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Подозирам, че голямо количество от нелепостите тук, и на другите сайтове от групата се пишат от подставени лица или ботове с цел да се обезглокажават реални коментари от читатели.
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Само така ( преди 3 дни )
    еми ще се върне естествено, да не са балами да се цакат
  • #12
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    бизнес и руснаци е нонсенс все едно кварталния магазинер да каже на купувача колко е доволен от това че рекетьорите първо му изпотрошиха витрините и после той се застрахова при тях и всеки месец плаща рекет на мутрите и сега е спакоен че никой не го закача
  • #11
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Люсид ( преди 3 дни )
    И Какво купуват руснаците като са бедняци.Руския пазар и преди войната беше смешен 147млн огромна територия а продажбите като в Уругвай
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Не само ФВ. Много германски компании продават в момента през Казахстан. Бизнеса продължава да се върви за немците, и подкрепата за Украйна също (отново добър бизнес).
  • #9
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Въпрос на време е и другите да последват Шкода, защото напуснаха пазара по политически а не икономически причини и много фирми пострадаха от това. Разибра се, няма да го видите в медиите, защото всичко е мед и рози. Истината обаче е малко по различна.. когато сутринта като идеш на работа се оказва, че фирмата ти е фалирала. В БГ не се усеща толкова, но централна Европа..
  • #8
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    6... компаните "липно решиха"..да след лични съвети от ЕС, и местните правителства..и заплахи от санкции и подобни. Нито Рено (ВАЗ) нито МБ (КамАЗ) искаха, още по малко си тръгнсха доброволно оттам. И други и те така.
  • #7
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Люсид ( преди 3 дни )
    То Рашкия се разпада тия за пазар милеят
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До #1 ( преди 3 дни )
    Санкциите в автомобилния сектор бяха и си остават само за луксозните автомобили. Излизането от тамошния пазар, беше лично решение на компаниите, предвид затруднените доставки. А каква далавера е да си вземеш базов Супърб за над 70лв...без коментар. Това показва как санкциите грам, ама грам не действат...цената говори сама по себе си
  • #5
    10 rate up comment 9 rate down comment
    до 2 ( преди 3 дни )
    Кой беше един от първите санкционирани от Русия? Ние. Защо? Защото тук е пълно с хора които ще кажат: Евала, браво на Русия правилно. Хак да ни е! Като не викаме Слава на Русия, Слава на Путин това заслужаваме. А и Русия нищо няма да загуби. Защо не спря газа първо на Германия?