IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla заключи бебе, бабата вика пожарна

Колата лесно се отваря отвътре, но при спешност трябва да се разбие отвън

Жега, кола без батерия и бебе вътре: това е изключително опасна комбинация. Точно това се случи с жена, която искаше да заведе внучката си на година и половина в зоологическата градина с Tesla Model Y.

 
Tesla Model Y


Изваждането на детенцето станало невъзможно, без да се счупи стъклото на колата. Пристигналите пожарникарите също не знаели как да отворят модела на калифорнийската марка. Може би Tesla и други компании трябва да преосмислят метода на отваряне в този случай на спешност. Автомобилите на Мъск се отварят с карта или от приложението.

Бабата се казва Рене Санчес и живее в Скотсдейл, Аризона. Тя тръгнала със своята 20-месечна внучка към зоологическата градина във Финикс. Рене оставила малката в детската седалка и затворила вратата. И тогава започнал кошмарът: 12-волтовата батерия на Tesla, която захранва електрическите системи, “паднала“ на нула.
 
 
Тесла, отключане


Санчес изпаднала в паника, когато не успяла да отвори колата с приложението или картата . Нито с натискане на дръжките на вратите. Тесла, за разлика от други автомобили, нямат физически ключ, който да използва механичната система вместо централното заключване. Отчаяна, тя решила да се обади на службите за спешна помощ. 

Пожарна служба бързо се притекла, но първото нещо, което казали момчетата, било: „О, това е Tesla, не можем да отворим тези коли.“  В крайна сметка счупили прозореца, като преди това го опаковали така, че да не изхвръкне стъкло към детето. Така успели да влязат и да извадят горкото бебе, което не спряло да плаче.

На теория колите на Tesla дават до три предварителни предупреждения, когато батерията от 12 V е на път да се изтощи. Според репортерите това не се е случило в случая с Model Y на Санчес. Факт, потвърден от службата за поддръжка на Tesla.
 
 
Тесла, отключане


Когато тази батерия е разредена до нула,  в Tesla специалноa има два начина за отваряне на вратите. Най-простият е отвътре -  има лостче на предната врата до бутоните на прозорците или в джоба на задните седалки. Много потребители обаче не знаят и за двата метода, да не говорим за някой, който например е наел кола от фирма. Както и да е, в този случай това няма значение, тъй като 20-месечно бебе няма как да се справи.

Отвън единственият шанс е да отворите предния капак, за да получите достъп до батерията и да я заредите или смените. Тази операция се извършва през малък достъп и също така изисква включване на преносимо зарядно устройство с щипки.

Това, което се случи със Санчес, всъщност може да се случи с всяка кола, тъй като повечето имат електронно централно заключване. Но ако батерията на колата падне или ключодържателят се изтощи,  в повечето коли може да се използва физически ключ, като се премахне капачето на дръжката.

Лошото е, че ако това се случи с бебе или дете в кола, паркирана на слънце, може да бъде фатално. Особено през лятото в купето стама 50 градуса за 30 минути поради т.н. „парников ефект“. Още по-лошо е, че дечицата се загряват по-бързо от възрастни и лесно качват телесната температура до 40-41 градуса. При 42 вече има опасност за необратимо поражение при някои човешки органи.
 
 

0 от 500
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Точно електричарите сте цяло лято на отворен прозорец. Аз в моят Нисан прозорец не отварям, първо защото не пестя от климатик и второ защото влизат ***. Не искам да си представя на какво миришат колите ви вътре. Иначе са прави, Илоня слага най-скапаните акумулатори в Тесла.
  • #6
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Чудесен автомобил. Скъп безличен и с много повреди.
  • #5
    2 rate up comment 8 rate down comment
    q ( преди 4 месеца )
    Правилно неволите на бройлерите с ДВГ-избушляци са къде по интересни. Тука карат с отворен джам и не могат да се заключат. Да се концентрираме върху намаляващият брой тарикатски коли втора ръка и увеличаването на цените. После с писък да установим, че след 10 години основните марки втора ръка в Европа ще са Дачия и Пежо. Мерцовете и Халудита гордост на всеки разбирач втора и трета ръка ще са единични бройки.
  • #4
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Притеснявам се за Тесльо,да не се е случило нещо? След поредица негативни статии за Тесла,сриващи опорките му тотално,да не се е разболял от мъка.
  • #3
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Ха ха ( преди 4 месеца )
    Стига ни занимавахте с неволите на бройлерите взели си тия дигитални , ел .кокошарници!
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Това може да се случи на много хора. Е, някои коли механичния ключ е скрит в дистанционното. Мислите ли, че някоя баба ще се справи или в момент на паника ще се сети.
  • #1
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Технологии Теслъ.