IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla заключи бебе, бабата вика пожарна

Колата лесно се отваря отвътре, но при спешност трябва да се разбие отвън

Жега, кола без батерия и бебе вътре: това е изключително опасна комбинация. Точно това се случи с жена, която искаше да заведе внучката си на година и половина в зоологическата градина с Tesla Model Y.

 
Tesla Model Y


Изваждането на детенцето станало невъзможно, без да се счупи стъклото на колата. Пристигналите пожарникарите също не знаели как да отворят модела на калифорнийската марка. Може би Tesla и други компании трябва да преосмислят метода на отваряне в този случай на спешност. Автомобилите на Мъск се отварят с карта или от приложението.

Бабата се казва Рене Санчес и живее в Скотсдейл, Аризона. Тя тръгнала със своята 20-месечна внучка към зоологическата градина във Финикс. Рене оставила малката в детската седалка и затворила вратата. И тогава започнал кошмарът: 12-волтовата батерия на Tesla, която захранва електрическите системи, “паднала“ на нула.
 
 
Тесла, отключане


Санчес изпаднала в паника, когато не успяла да отвори колата с приложението или картата . Нито с натискане на дръжките на вратите. Тесла, за разлика от други автомобили, нямат физически ключ, който да използва механичната система вместо централното заключване. Отчаяна, тя решила да се обади на службите за спешна помощ. 

Пожарна служба бързо се притекла, но първото нещо, което казали момчетата, било: „О, това е Tesla, не можем да отворим тези коли.“  В крайна сметка счупили прозореца, като преди това го опаковали така, че да не изхвръкне стъкло към детето. Така успели да влязат и да извадят горкото бебе, което не спряло да плаче.

На теория колите на Tesla дават до три предварителни предупреждения, когато батерията от 12 V е на път да се изтощи. Според репортерите това не се е случило в случая с Model Y на Санчес. Факт, потвърден от службата за поддръжка на Tesla.
 
 
Тесла, отключане


Когато тази батерия е разредена до нула,  в Tesla специалноa има два начина за отваряне на вратите. Най-простият е отвътре -  има лостче на предната врата до бутоните на прозорците или в джоба на задните седалки. Много потребители обаче не знаят и за двата метода, да не говорим за някой, който например е наел кола от фирма. Както и да е, в този случай това няма значение, тъй като 20-месечно бебе няма как да се справи.

Отвън единственият шанс е да отворите предния капак, за да получите достъп до батерията и да я заредите или смените. Тази операция се извършва през малък достъп и също така изисква включване на преносимо зарядно устройство с щипки.

Това, което се случи със Санчес, всъщност може да се случи с всяка кола, тъй като повечето имат електронно централно заключване. Но ако батерията на колата падне или ключодържателят се изтощи,  в повечето коли може да се използва физически ключ, като се премахне капачето на дръжката.

Лошото е, че ако това се случи с бебе или дете в кола, паркирана на слънце, може да бъде фатално. Особено през лятото в купето стама 50 градуса за 30 минути поради т.н. „парников ефект“. Още по-лошо е, че дечицата се загряват по-бързо от възрастни и лесно качват телесната температура до 40-41 градуса. При 42 вече има опасност за необратимо поражение при някои човешки органи.
 
 

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    9-ти , тогава ще трябва някой със флекс да ги реже , че ще са се заварили:))
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 2 седмици )
    А между другото, 12v се ползват и в електричките и поради други причини. Много неща по автомобилите са разработени и се произвеждат от десетилетия да работят на 12v. Като се почне от лампи разни по фарове, табла и копчета, чистачки, помпички за пръскалките, датчици разни, ел. моторчета за стъкла и заключване и т.н. и се стигне до радиота и навигации. И е много по-евтино и изгодно да се влагат вече налични такива неща, вместо да се произвеждат нови, работещи на някакви други напрежения.
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 12 ( преди 2 седмици )
    Така че ток за майката би трябвало винаги да има. Проблемът на бабата е бил, че оловните акумулатори имат само няколко години живот, дори да работят в много облекчен режим, и тогава вече голяма батерия не може да направи нищо. Затова Тесла започна да използва литиево-йонна.
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 12 ( преди 2 седмици )
    Когато колата е в престой, голямата батерия се прекъсва с голям, механичен контактор. Това се прави основно заради безопасност, но и за да може да се изключи BMS и силовата електроника, които имат все някаква консумация в режим на покой. Докато тя е изключена, все нещо трябва да захранва бордовия компютър, централното заключване, алармата и т.нат. Това се явява 12V-та батерия. Когато тя започне да се разрежда, електрониката включва голямата, зарежда малката и пак изключва голямата.
  • #13
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 2 седмици )
    "Tесла замени оловния акумулатор с малък, 12V литиево-йонен, който работи в облекчен режим и има над 25 г. живот." О, това нищо не е. Литиево-йонния акумулатор в мойта Тесла е вече на 36 години и не е мръднал, като нов си е. Ха-ха-ха-ха!
  • #12
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не мога да разбера какъв е смисъла да слагат отделен акумулатор в електрическа кола? Толкова ли е сложно всичко да се захранва от голямата батерия? Нали само трябва да се сложи един адаптер който да дръпне нужните волтове и ампери от голямата батерия.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Е, немаше начин клиентът да не е виновен. Нали всичко им е "овър ди еър" и ходят да ремонтират по къщите? Да бяха отишли да го сменят тоя стар, гаден оловен акумулатор на място. И без това знаят къде е колата във всеки един момент и могат да си я отключат сами.
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Някъде от 2021 Тесла замени оловния акумулатор с малък, 12V литиево-йонен, който работи в облекчен режим и има над 25 г. живот. Направиха го именно защото оловният акумулатор се явяваше изостанала технология, в пъти по-ненадеждна от останалите компоненти, които като цяло не се нуждаят от поддръжка. Явно бабата е имала от първите бройки Модел Y с оловен, а освен това не е била в течение, че е за смяна.
  • #9
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    МитичкЕ,ако с Грета се заключите в Тесла и пожарникарите няма да могат да ти помогнат.
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    вЕрно ли паднал акумулатор създава неудобства!? ШОК! УЖАС! НЕЧУВАНО!