IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасен ли е отказът от загряване на двигателя през лятото?

Много шофьори считат, че в топлото време тази процедура е безсмислена, но грешат

С настъпване на лятото много от шофьорите се отпускат, тъй като мятат, че не е нужно да стават рано, за да загреят колата. Въпросът обаче остава отворен - струва ли си изобщо да отделяте време за загряване на двигателя? Производителите твърдят, че модерните автомобили не изискват това нито през лятото, нито през зимата. Мнението на шофьорите по този въпрос обаче е двусмислено.


загряване


Защо е важно да затопляте колата си през зимата? Това се прави не само за привеждане на двигателя до работна температура, но и за създаване на комфортни условия в кабината за предстоящото пътуване. През топлия сезон въпросът за затопляне на интериора преди пътуване не стои на дневен ред. Най-често, напротив, трябва активно да охлаждате въздуха в колата.

Що се отнася до самия двигател, не е толкова критично да го доведете до работна температура, колкото през зимата. Често е достатъчно просто да изчакате, докато оборотите на двигателя след загряване паднат до нивото на празен ход, категорични са автомобилни експерти.

През топлия сезон колата трябва само да се загрее, така че маслото да се изпомпва добре през системата и двигателят да е готов за работа. Само няколко минути са достатъчни. След това можете спокойно да тръгнете на път. В този случай, докато двигателят с вътрешно горене се загрява, можете да включите климатика, за да охладите въздуха в колата.

В самото начало на пътуването, било то лято или зима, е важно да не претоварвате колата през първите 5-7 минути. Това време е необходимо на всички системи за постепенно загряване и влизане в работен режим. Особено важно е да се даде време на трансмисията да загрее по време на шофиране.

Мнозина смятат, че това се отнася само за автомобили с автоматични трансмисии. Но дори и за тези с ръчна скоростна кутия първите минути от пътуването са критични. Важно е да избягвате прекомерни натоварвания, за да не съкратите живота на трансмисията.

Производителите твърдят, че няма нужда от загряване на колата, но това е само трик, така че колата да издържи само гаранционния период и след това да изисква големи инвестиции. Ето защо, за да се избегне необходимостта от преждевременен ремонт, двигателят и скоростната кутия трябва да се загряват по всяко време на годината.


0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Все тая ( преди 3 седмици )
    Кой загрява двигател ,отживелица !Едно правило има и то е след запалване зиме - лете,първите 2-3 км да ги минеш кротичко,за да се избегне топлинния стрес върху неравномерно загрелите компоненти на двигателя.Тука говорим за едни 3-4 мин.ще забравям двигателя,глупости!
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 8,ами да не ,но при температура на асфалта около 30++ градуса до оптималната е близо и при едни 1500 об. след 2-3 минути ще си в работна температура. За хибридите нещата са различни и електрониката управлява всичко,като включва и изключва двигателя в зависимост от необходимостта.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 4 прав си но ако гладиш леко и влизаш постепенно на бавни обороти ще се получи не горещо,а възпламеняващо. Другото си е изнасилване.
  • #9
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Най-доброто загряване на мотора по всяко време се получава след палене веднага потегляне и не надвишаване 1500-1600 оборота при дизелови мотори и 2000 об. при бензинови,до достигане на оптималната температура. Всичко друго чакане и пушене на цигари си е чиста глупост и простотия.
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Ами маслото ОПРЕДЕЛЕНО НЕ Е 90 ГРАДУСА , работната температура.
  • #7
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 седмици )
    При 33 градуса на сянка и 50+ на слънце колко точно да я загрявам тая кола бре? Според вас маслото в картера който е на 15-20 см от асфалта колко градуса е? Палиш/стартираш и тръгваш, батериите даже може да имат нужда от охлаждане
  • #6
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "С настъпване на лятото .... тъй като мятат, че не е нужно да стават рано, за да загреят колата."?!?! Петре ,колко по-рано ставаш, че да загрееш колата? 2-3 часа ли или са необходими 5 минути дори през зимата?
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До сега не съм виждал някой да потегли с нечиста газ, да върти гуми и да влиза с вратите на кръговото веднага след като се качи в колата.
  • #4
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Вин ( преди 3 седмици )
    Да не загрейте двигателя е като без "подгрев" преди секс, газ на буталото без смазка, че и с пясък:))
  • #3
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Хибрид ( преди 3 седмици )
    Ми тя не ще да пали двигателя лятото, стои си на ток, как да я загрея?