Много шофьори през зимата се опитват да затоплят колите си почти всеки ден, дори и да не планират да ходят никъде с тях. Защо - никой не може да обясни наистина. Но такава „грижа“ за колата може един ден да съсипе двигателя. Как, ви разказваме сега.
И така, в мразовит ден, шофьорът отива да загрее своята кола. Той внимателно почиства снега от вратата, отваря я, сяда зад волана и запалва двигателя. След това бавно, докато колата загрява, взема четка и помита снега от купето. След което, като се увери, че двигателят е загрял до работна температура, той го изключва и се прибира с чувство за добре свършена работа.
Доста често обаче се постига обратен ефект, като може да се стигне дори до ремонт на двигателя. В края на краищата, колкото и да е странно, през зимата, особено при силни студове, не си струва да затопляте автомобила или да правите кратки пътувания. В крайна сметка можете да получите сериозни проблеми свързани с маслото в двигателя, което, след като загуби свойства, може да убие захранващия блок.
Факт е, че в резултат на описаните действия се появява конденз в горните тръби на вентилационната система на картера. При самото загряване не се случва нищо страшно, но след достигане на работна температура и след това моментално спиране на двигателя започва да се случва нещо ужасно. Поради температурната разлика се образува влага.
И ако само подгреете двигателя и го загасите, то тогава не цялата течност има време да се изпари. Тя ще отиде в главата на блока и върху всички свързани елементи, смесвайки се с маслото и образувайки вредна емулсия вместо работеща смазка.
Разбира се, нищо няма да се случи от само веднъж, но систематичното подгряване на колата без да се кара ще доведе до преждевременно износване на агрегата. За да избегнете тези проблеми, експертите препоръчват да не докосвате колата при силни студове. Нека стои тихо, нищо лошо няма да ѝ се случи.