Когато трябва да се движите по лед, покрит със снежна киша, която се е наполовина разтопила поради въздействието на реагентите, често се случва протектора на гумите да се се задръсти с частици полуизмръзнала вода и колелото всъщност губи „зъбите си“.
Като средство за преодоляване на подобен снежен капан повечето шофьори веднага ще се сетят за вериги за сняг или някакви пластмасови еквиваленти, които напоследък се предлагат в магазините. Да, това е вариант, но, както показва практиката, собствениците на автомобили в по-голямата си част не обичат да се занимават с инсталиране и демонтаж на тези устройства. Точно за нези от вас, които не им се занимава с вериги са следните два алтернативни метода.
Физически
Можете например да намалите налягането в гумите си, за да увеличите контактната им площ с повърхността. В същото време гумите се деформират леко по време на движение под натиска на колата и снегът в протекторите пада. При стандартно налягане в колелото от 2.0 атмосфери може да се изпусне гумите до около 1.5 атмосфери. И карайте бавно, опитвайки се да предотвратите подхлъзване на задвижващата ос. Не прекалявайте с интензивното въртене на волана.
Химичен
Вторият начин за радикално подобряване на сцеплението върху лед е химическият. Автомобилните магазини продават специална автохимия, предназначена за тази цел. По правило това е специален спрей, който трябва да се използва за обработка на протектора на гумата няколко минути преди шофиране. Специалното съединение образува изключително адхезивен (прилепващ) филм върху повърхността на колелото.
Проблемът е, че този "филм" е краткотраен. Можете да се движите по хлъзгава настилка в продължение на 3-4 минути - докато веществото бъде напълно изтрито. В повечето случаи обаче това време е достатъчно за излизане от ледения капан.