IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Оборотомер или температура на антифриза – кое да се гледа при подгряване на двигателя?

Ето как се разбира най-ясно, че автомобилът е готов да потегли в студеното време

Какво трябва да следи – оборотите на двигателя или температура на антифриза? Този въпрос си задават много от шофьорите всяка зима. В случая проблемът е, че много автомобили не разполагат с циферблати, показващи температурата на охлаждащата течност или маслото. И така водачът не може да разбере кога задвижващият агрегат е достигнал оптималните градуси, за да започне движение.


двигател


Технологичният прогрес, за съжаление, носи не само очевидни плюсове, но и минуси. Например, температурните уреди със стрелки на арматурното табло постепенно останаха в миналото. Максимумът е контролна лампа, като дори тя светва само при прегряване. А изтеглянето на специална програма на смартфона и свързването с автомобила чрез стандартен диагностичен конектор, е дълъг процес. И повечето шофьори няма да го направят. Върху какво да се съсредоточат, подсказват автомобилни експерти.

Първо, което припомнят специалистите е, че „сърцето“ (двигателя) на автомобила се счита за напълно загряло, когато всички негови части и течности достигнат работни температури. Антифризът прави това най-бързо. Процесът може да се види чрез движението на съответната стрелка върху приборния панел. Първо се нагрява горната част на двигателя, тоест части като главата на цилиндъра и буталата. Маслото в долната част се затопля много по-бавно.

Затова е по-добре да се гледа стрелката на оборотомера, защото всички съвременни коли са са оборудвани с така наречения „режим на загряване“. Веднага след стартиране електронният блок за управление леко увеличава оборотите и след това ги с повишаване на температурата на охлаждащата течност.

При работа на двигателя на празен ход степента на нагряване на антифриза достига 30 градуса. Това означава, че смазката не е гъста и помпата вече я е изпомпила през цялата система. Дебелината на защитния филм върху триещите се повърхности на мотора е достатъчна, но не бива да се бърза с натискане на педала на газта до пода, защото има и катализатор. А той е последният, който достига работна температура. Затова и в първите минути след потегляне автомобилът трябва да се движи плавно и без резки ускорение. Така се удължава животът на скъпите агрегати.

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    СкъсанЛявЧервенШушон ( преди 1 година )
    В книжката на колата не пише нищо по въпроса, което означава, че ще избегна съветите.
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Шофьор от 1976 ( преди 1 година )
    Преценете, да спрете ли Захариев или глупавите статии!
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Колата с газ на съсе ( преди 1 година )
    И сега като е топло през януари пак чекам поне 10 Мин на место докато не се помести стрелката над 30 ( разбира се при читав термостат).Па даже кат прехвърли чекам пак на бензин още...После лекинко лекинко и си давам газ особенно като изказвам на главната.И летото през Юли, Август пак чека на место докато не мръдне срелкичката поне,..Ако бърбем много и е накъсо разстояние , на бензинец я справям да се движи ама бавнчко не повече от 40-50км/ч....Те така от 2014-а година и немам никви я ...
  • #16
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Аз нямам никакви датчици а точно след 1 мин се качвам на магистралата. Затова паля колата и пуша една цигара(не пуша в колата). И все пак постепенно натискам щото съм в Германия и там със 120 само пречиш. Мисля че общо 5 мин сега в студеното са достатъчни за аклиматизация. Бензинова ми е колата 3 литра без турбо.
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    asd ( преди 1 година )
    на хаудито ми има иконка за старт стоп системата та докато не згрее и маслото тая система седи деактивирана... та загрялата вода не означава че можеш да тормозиш колата на високи обороти... то и кутията докато стопли маслото и те минат 20км докато всичко си дойде на мястото :D
  • #14
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Кьосев ( преди 1 година )
    При автомобилите снабдени с катализатор(dpf филтър) е вредно да се подгрява-това обаче не се отнася до вас!)
  • #13
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Баби на ти трънки на ( преди 1 година )
    Паля изчаквам 2 секунди и потеглям, всички коли така съм карал, никога не съм правил основни ремонти. Маслото е вяжно, винаги пълна синтетика, какво значение на празен ход или на 1200 оборота, какво пазите?
  • #12
    22 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Палиш, изчакваш 1-2 мин. да поработи на място и тръгвате без много газ. След около 5 мин.колата е вече загряла и можете да я карате нормално, но не и с максимани обороти. След около още 5 мин. можете с каквито искате обороти. Това е за бензиновите коли. За дизелите малко повече време ви трябва, защото те загряват по-бавно. А при работа на свободен ход, ако чакате дизел да загрее ще има да чакате. Аз карам хибрид и хибридната ситема загрява течностите масло и антифриз много бързо за 1-2 мин.
  • #11
    29 rate up comment 4 rate down comment
    Йос ( преди 1 година )
    Това,че показва стрелката,че ти е загряла 30гр примерно,ме означава,че двигателя е загрял 30градуса.. Това е температурата на антифриза,но двигателя е поне с 10-15 гр по студен. Зимата влизам в колата. Паля изчакам около минута и тръгвам леко разбира се. Ако има сняг или лед. Влизам паля и докато изчистя снега или леда,колата е готова за тръгване. До главният път ми е около 200м карам без газ. И на главният път я подкарвям колкото може на по ниски обороти. След 1км я карам нормално,без натискане
  • #10
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Хсххд ( преди 1 година )
    Оф, не ви ки стаба ясно, Пешо е бот! Хахагах