IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Opel: Немско качество не може да струва 25 000 евро

Никой не се е върнал от ектрически мотор към ДВГ, категоричен е Флориан Хютъл

Изпълнителният директор на Opel - Флориан Хютъл, е категоричен, че бъдещето на автомобилната индустрия ще бъде 100% електрическо. Толкова много, че компанията вече взе решение да се откаже от разработването на двигатели с вътрешно горене от следващата година. И ще продава изключително електрически в Европа от 2028 г.
 

Opel Хютел


Германскаата марка знае колко е важно да се намалят цените на електрическите автомобили, за да станат по-достъпни и оттам по-популярни. Но е ясно също, че този евтин електрически автомобил на Opel не може да се произвежда в Германия. Хютъл анализира ситуацията в Европа в интервю за  "Süddeutsche Zeitung". Той обаче посочи някои пречки пред електрическото бъдеще конкретно в родината му.

Една от тях е забавянето на продажбите, което доведе до премахването на помощта за закупуване на електрически автомобили от германското правителство. Без тези стимули търсенето им спадна драстично. Отчасти това накара някои местни марки да понижат целите си при електрическите автомобили и да се върнат към налагането на по-евтини бензинови - като Mercedes, например.
 
 
Opel


Акционерите също притискат Porsche да спре да се фокусира върху електрическите коли. Извън Германия - General Motors спря да мисли, че всички автомобили ще бъдат електрически през 2035 г. и предполага, че „промяната ще се случи след десетилетия “. Шефът на Opel обаче е убеден, че "ще станем независими от субсидиите възможно най-скоро, така че електрическата мобилност да е достъпна. Вече не сме толкова далеч".

„Всички ще караме електрически автомобили. Не виждаме клиенти да идват при нас с такива и да казват, че биха предпочели отново да имат двигател с вътрешно горене. От време на време сам карам бензинови или дизелови, за да тествам колите. Но винаги се радвам да се върна в електрическата си кола. Щом стигнете до тази точка, не можете да се върнете назад“, казва  директорът на Opel.
 
 
Opel


Разбира се, мениджърът на марката от Рюселсхайм не крие, че евтината електрическа кола е ключова. Целта, подобно на много други европейски марки, е да паднат под 25 0000 евро. Но! В момента най-евтиният електрически автомобил на Opel е Corsa Electric и се продава от 30 890 евро в някои европейски страни. Така че все още марката е далеч от тези 25 000 евро. 

В Stellantis вече се справят с тази граница благодарение на Citroën с ë-C3. Все още не знаем цените на италианския брат на ë-C3, новия Fiat Grande Panda, но неговият 100% електрически вариант също трябва да струва по-малко от 25 000 евро. Не може да се изключи, че Opel ще използва новата платформа, на която са базирани тези два автомобила, за да предложи подобна алтернатива. Но е малко вероятно този автомобил да се произвежда в Германия .

Не можем да направим електрическа кола за 25 000 евро тук. Разходите са твърде високи; например цената на енергията е два пъти по-висока от тази във Франция - продължава Хютел. - Разходите за труд също са високи. Това се компенсира от високо ниво на обучение и немско инженерство. Ако Opel иска да произвежда колите си в Германия, клиентът също трябва да е готов да плати за това.“
 
 
Opel


Босът говори само няколко дни, след като Европа обяви по-високи мита върху електрическите автомобили, произведени в Китай. Така че местене на поточните линии в азиатската империя също не е решение конкретно за Opel. Хютел не вярва в ефекта от мерките. „Ние вярваме в свободната и честна конкуренция в глобална търговска среда и не подкрепяме действия, които допринасят за глобалната фрагментация“, каза той.

Ясно е, че според стратегията, заложена от Opel, времето тиктака и електрическа кола за 25 000 е необходима за битка с конкурентите като Renault 5 и Volkswagen ID.2 . Остава да видим как “светкавицата“  ще я осигури, като не може да разчита за база нито в Германия,  нито на Китай.
 

0 от 500
  • #13
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Електрическите коли са за богати хора. За да караш електрическа кола трябва да имаш къща с гаражи където да зареждаш спокойно и да можеш да си инсталираш мощно зарядно. Електрическата кола ще ти върши добра работа за градско. Но за извънградско трябва да имаш друга кола. За богат човек е нормално да има 3 - 4 коли. Ел. кола за града, голяма кола с ДВГ/хибрид за извънградско, джип за зимата и за разходки и хобита и някаква спортна кола за лятото. Към това добавяме и опция мотор. Не е за бедни.
  • #12
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тоз младеж ми звучи като бившето величие Херберт Дийс във Фолксваген преди няколко години. И работат там приключи скоропостижно, както за самия Дийс, така и за 100-процентовото електрическо бъдеще на Фолксваген. Местния теслар Електрик възвеличаваше колко бил проницателен Дийс, а сега прави същото в първите коментари под тази статия и за тоз Хютъл. Май имаше някакви поговорки за повтаренията в историята и как се нарича да правиш едно и също и да очакваш различен резултат.
  • #11
    1 rate up comment 8 rate down comment
    До 10 ( преди 1 седмица )
    Ти си изключение. Ти си от хората които не са харесвали електромобила още като са го купили и никога не съм му се радвали. Карат и псуват както ходят на работа и псуват, псуват жена си, псуват живота по начало и не са доволни и от настоящия си чисто нов автомобил с ДВГ. Хвалят политиката и автомобилите от миналото и обясняват Колко е било хубаво, но постоянно сменят коли жени, политически партии които подкрепят и все са недоволни. Нито си първият нито ще си последният лудит. Лошо няма!
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анатема ( преди 1 седмица )
    "В бъдеще колите явно ще са микс. 30-40% електрички и другото ДВГ" моля те не споменавай такива богохулства. Сега ще те нападнат вярващите, чието божество повелява че никога в човешката история електромобилите няма да задминат 30% пазарен дял, като дори не уточнява кога евентуално това може да се случи. Най-вероятно очаква 30% да бъдат постигнати след век, а дотогава ще се кара основно ДВГ. Предимно спортни автомобили на toyota защото ТОЙ такива харесва, въпреки че няма търсене на такива
  • #9
    13 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 седмица )
    Е, Флори, аз се върнах! А "немското качество" драги, от както изгонихте истинските немски специалисти да работят на вън, защото сте по стиснати и от евреите които гонихте на времето.Та от както "немското качество" се проектира от индийци и се произвежда от поляци, турци и араби, може да си го .... у стиснатите ду пета!
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    bg ( преди 1 седмица )
    Напротив. Много са върнали ел. колите и си взимат отново с ДВГ.Погледнете в официалните представителства е пълно с електрички на по 1-2 години с много големи отстъпки.Ако караш само градско е ОК, ама не и на тези цени.В бъдеще колите явно ще са микс. 30-40% електрички и другото ДВГ
  • #7
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Първо те са една от малкото марки които не са се отказали да минат на 100% ел преди да е задължително. Т.е. той няма право да каже че бъдещето не е електрическо. Второ дали кара ел Корса 136 коня или нещо доста по-сериозно (разбирай различно от Опел) И трето никой не е дошъл с електричка да иска конкретно ОПЕЛ с ДВГ (нормално те стелантис имат при масовите всичко 2 двигателя - 3 цил 1.2 и 1.5 нафта), не се знае колко с електричка са отишли другаде да търсят истински ДВГ.
  • #6
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Ще падна от смях ( преди 1 седмица )
    1. Били се отказали от разработването на ДВГ - че то това стана още след като ги купиха французите. Опел нямат ни двигатели, ни трансмисии, нищо. Продадоха си развойния център в Дуденхофен на Хюндай. Купуваш френски продукт в немски дрехи, пардон пластмаса и тенекии.2. Немското качество - смях, смях, смях. Какво немско качество, те не разработват нищо. Освен това съм бил в завода в Рюселсхайм няколко пъти - повсеместно се чува, каква? - правилно, турска реч.
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 седмица )
    То подобни думи, само че изречени от Хитлер, са повтаряли хиляди немци и знаеш резултата от ВСВ. Мани това с повторението, защото се връзва на твоите мечти или ***... а да запитам - караш ли елетромобил? Защото някои от коментиращите карат такъв и те споделят тяхната гледана точка от първо лица. Така че да повторя: всеки дрънка какво си иска, като дойде време да продава се вижда резултата. ;) И още - много хора са се върнали на ДВГ след електромобилите...
  • #4
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Гоуем виц ( преди 1 седмица )
    Този трябва да го назначат, но за главен комедиант в смешната "германска" фирма, сглобяваща френски коли, с тумби мюмюнчовци и разни други трудно "говорящи" немски "германци"!