IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Opel: Немско качество не може да струва 25 000 евро

Никой не се е върнал от ектрически мотор към ДВГ, категоричен е Флориан Хютъл

Изпълнителният директор на Opel - Флориан Хютъл, е категоричен, че бъдещето на автомобилната индустрия ще бъде 100% електрическо. Толкова много, че компанията вече взе решение да се откаже от разработването на двигатели с вътрешно горене от следващата година. И ще продава изключително електрически в Европа от 2028 г.
 

Opel Хютел


Германскаата марка знае колко е важно да се намалят цените на електрическите автомобили, за да станат по-достъпни и оттам по-популярни. Но е ясно също, че този евтин електрически автомобил на Opel не може да се произвежда в Германия. Хютъл анализира ситуацията в Европа в интервю за  "Süddeutsche Zeitung". Той обаче посочи някои пречки пред електрическото бъдеще конкретно в родината му.

Една от тях е забавянето на продажбите, което доведе до премахването на помощта за закупуване на електрически автомобили от германското правителство. Без тези стимули търсенето им спадна драстично. Отчасти това накара някои местни марки да понижат целите си при електрическите автомобили и да се върнат към налагането на по-евтини бензинови - като Mercedes, например.
 
 
Opel


Акционерите също притискат Porsche да спре да се фокусира върху електрическите коли. Извън Германия - General Motors спря да мисли, че всички автомобили ще бъдат електрически през 2035 г. и предполага, че „промяната ще се случи след десетилетия “. Шефът на Opel обаче е убеден, че "ще станем независими от субсидиите възможно най-скоро, така че електрическата мобилност да е достъпна. Вече не сме толкова далеч".

„Всички ще караме електрически автомобили. Не виждаме клиенти да идват при нас с такива и да казват, че биха предпочели отново да имат двигател с вътрешно горене. От време на време сам карам бензинови или дизелови, за да тествам колите. Но винаги се радвам да се върна в електрическата си кола. Щом стигнете до тази точка, не можете да се върнете назад“, казва  директорът на Opel.
 
 
Opel


Разбира се, мениджърът на марката от Рюселсхайм не крие, че евтината електрическа кола е ключова. Целта, подобно на много други европейски марки, е да паднат под 25 0000 евро. Но! В момента най-евтиният електрически автомобил на Opel е Corsa Electric и се продава от 30 890 евро в някои европейски страни. Така че все още марката е далеч от тези 25 000 евро. 

В Stellantis вече се справят с тази граница благодарение на Citroën с ë-C3. Все още не знаем цените на италианския брат на ë-C3, новия Fiat Grande Panda, но неговият 100% електрически вариант също трябва да струва по-малко от 25 000 евро. Не може да се изключи, че Opel ще използва новата платформа, на която са базирани тези два автомобила, за да предложи подобна алтернатива. Но е малко вероятно този автомобил да се произвежда в Германия .

Не можем да направим електрическа кола за 25 000 евро тук. Разходите са твърде високи; например цената на енергията е два пъти по-висока от тази във Франция - продължава Хютел. - Разходите за труд също са високи. Това се компенсира от високо ниво на обучение и немско инженерство. Ако Opel иска да произвежда колите си в Германия, клиентът също трябва да е готов да плати за това.“
 
 
Opel


Босът говори само няколко дни, след като Европа обяви по-високи мита върху електрическите автомобили, произведени в Китай. Така че местене на поточните линии в азиатската империя също не е решение конкретно за Opel. Хютел не вярва в ефекта от мерките. „Ние вярваме в свободната и честна конкуренция в глобална търговска среда и не подкрепяме действия, които допринасят за глобалната фрагментация“, каза той.

Ясно е, че според стратегията, заложена от Opel, времето тиктака и електрическа кола за 25 000 е необходима за битка с конкурентите като Renault 5 и Volkswagen ID.2 . Остава да видим как “светкавицата“  ще я осигури, като не може да разчита за база нито в Германия,  нито на Китай.
 

0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    RIP Opel.
  • #22
    3 rate up comment 8 rate down comment
    До 15 ( преди 4 месеца )
    "анонимен ( преди 25 минути )Взех си електричка.Добре, че не си продадох колата с ДВГ.Сега използвам електричката само в града като втора кола." Или си онзи патологичния лъжец който вече няма какво да каже и започна да си измисля своя реалност, или си си купил градски електромобил с малък пробег и бавно зареждане. Ако си беше купил нормален електромобил с поне 150 киловата зареждане, нямаше да имаш проблем да обикаляш из цяла България по-бързо и евтино отколкото с хибрида.
  • #21
    5 rate up comment 11 rate down comment
    До 14 ( преди 4 месеца )
    "За богат човек е нормално да има 3 - 4 коли. Ел. кола за града, голяма кола с ДВГ/хибрид за извънградско, джип за зимата и за разходки и хобита и някаква спортна кола за лятото." Вярно е! А бедният човек си купува електромобил 4x4, който струва по-малко от спортния автомобил на богатия човек, но за сметка на това е по-бърз от с него, по икономичен от градския автомобил с ДВГна богатия и по проходим от джипа му в снега и на лед. Електромобила замества всичките и ги превъзхожда.
  • #20
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 18 ( преди 4 месеца )
    "Като гледам паркинга пред фирмата,все таралясници втора и трета употреба виждам.Работникът няма пари за електромобил" доколкото разбирам се опитваш да кажеш че като си продадат 20-годишните автомобили с ДВГ следващият автомобил на всички тези хора ще е чисто нов като си продадат 20-годишните автомобили с ДВГ следващият автомобил на всички тези хора ще е чисто нов автомобил с ДВГ или дори хибрид защото са евтини и достъпни, за разлика от електромобилите? Правилно ли съм те разбрал?
  • #19
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До 19 ( преди 4 месеца )
    За работническата класа в България ли говориш? През коя година средностатистическия работник си е купувал чисто нов автомобил през пет години, че съм само на 50 години и не си спомням такъв период. Сигурно ще е било преди това?
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 18 ( преди 4 месеца )
    Ами това е явния провал на капитализма за който никой от управляващите не смее да говори! Когато капитализма все още работеше ефективно един обикновен работник във фабрика със заплатата си можеше да издържа семейство с деца и в същото време да изплаща къща и нова кола на всеки 5 години и даже му оставаха и пари да си спестява и да си купува акции. По това време даже банките даваха по 6% годишно на депозит. Сега всичко това е немислимо и звучи като научна фантастика.
  • #17
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Като гледам паркинга пред фирмата,все таралясници втора и трета употреба виждам.Работникът няма пари за електромобил.
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Пешо ( преди 4 месеца )
    Карам хибрид от 2г и съм супер доволен от разход и подръжка, освен консумативи нищо не съм ремонтирал, аз също вярвам, че бъдещето е в електрическите автомобили, особено като ги усъвършенстват да минават 1000км с едно зареждане. По принцип Бай *** е нормално да има съпротива той освен умрял Голф на 20г друго не му хвали и основна причина за това мислене е, защото българите са бедни! Когато увеличат пробега на електромобилите и цените им станат по-достъпни те ще се наложат от самосебеси!
  • #15
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На беден човек/работник му трябва универсална кола. Да е евтина и му върши работа навсякъде. Електрическата кола просто е неприложима в тази ситуация.
  • #14
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Взех си електричка.Добре, че не си продадох колата с ДВГ.Сега използвам електричката само в града като втора кола.