Преди 125 години в Рюселсхайм петима братя се събират на вечеря при майка си и решават, че покрай шевните машини и велосипедите, произвеждани в семейната фабрика, ще се опитат да правят и автомобили. Първият им опит е тотален провал и приключва след едва 65 произведени коли. Но това е достатъчно, за да положи началото на една от най-старите и популярни автомобилни марки в света: Opel.
17 любопитни факта от историята на Opel (ГАЛЕРИЯ):
В началото бе... шевната машина
Адам Опел така и никога не научил, че е дал началото на една от най-големите автомобилни компании в Европа. Син на ключар, Адам заминал на обучение в Париж като младеж, и се запленил от най-актуалното изобретение на епохата: шевната машина. Върнал се в Рюселсхайм и през 1862 основал компанията Opel, именно за да произвежда шевни машини. Както и при Карл Бенц, и при Опел огромна роля изиграл бракът му: зестрата, получена от родителите на заможната София, му позволила да разшири фабриката и да започне производство на велосипеди. Адам починал през 1895, почти четири години преди марката Opel да се появи и върху моторно превозно средство.
Адам Опел така и никога не научил, че е дал началото на една от най-големите автомобилни компании в Европа. Син на ключар, Адам заминал на обучение в Париж като младеж, и се запленил от най-актуалното изобретение на епохата: шевната машина. Върнал се в Рюселсхайм и през 1862 основал компанията Opel, именно за да произвежда шевни машини. Както и при Карл Бенц, и при Опел огромна роля изиграл бракът му: зестрата, получена от родителите на заможната София, му позволила да разшири фабриката и да започне производство на велосипеди. Адам починал през 1895, почти четири години преди марката Opel да се появи и върху моторно превозно средство.