Преди 125 години в Рюселсхайм петима братя се събират на вечеря при майка си и решават, че покрай шевните машини и велосипедите, произвеждани в семейната фабрика, ще се опитат да правят и автомобили. Първият им опит е тотален провал и приключва след едва 65 произведени коли. Но това е достатъчно, за да положи началото на една от най-старите и популярни автомобилни марки в света: Opel.
17 любопитни факта от историята на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Първата кола: пълен провал
След смъртта на Адам, начело на компанията застанали София и двамата най-големи от общо петимата им синове: Карл и Вилхелм (на снимката са и петимата братя Опел върху велосипед на компанията). По това време пазарът на велосипеди започвал да се пренасища, затова Карл предложил фирмата Opel да се насочи към автомобилите. Откупена била малката фабрика на бившия ключар Фридрих Луцман в Десау и започнало производството на първия автомобил: Opel Patent Motor Car, System Lutzmann. Бил заведен и първият патент на Opel - за задната предавка. Дори по стандартите на онази пионерска епоха обаче, Opel-Lutzman бил доста посредствена машина, и за три години се намерили само 65 купувачи. Но поне началото било поставено.
След смъртта на Адам, начело на компанията застанали София и двамата най-големи от общо петимата им синове: Карл и Вилхелм (на снимката са и петимата братя Опел върху велосипед на компанията). По това време пазарът на велосипеди започвал да се пренасища, затова Карл предложил фирмата Opel да се насочи към автомобилите. Откупена била малката фабрика на бившия ключар Фридрих Луцман в Десау и започнало производството на първия автомобил: Opel Patent Motor Car, System Lutzmann. Бил заведен и първият патент на Opel - за задната предавка. Дори по стандартите на онази пионерска епоха обаче, Opel-Lutzman бил доста посредствена машина, и за три години се намерили само 65 купувачи. Но поне началото било поставено.