IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Opel: Немско качество не може да струва 25 000 евро

Никой не се е върнал от ектрически мотор към ДВГ, категоричен е Флориан Хютъл

Изпълнителният директор на Opel - Флориан Хютъл, е категоричен, че бъдещето на автомобилната индустрия ще бъде 100% електрическо. Толкова много, че компанията вече взе решение да се откаже от разработването на двигатели с вътрешно горене от следващата година. И ще продава изключително електрически в Европа от 2028 г.
 

Opel Хютел


Германскаата марка знае колко е важно да се намалят цените на електрическите автомобили, за да станат по-достъпни и оттам по-популярни. Но е ясно също, че този евтин електрически автомобил на Opel не може да се произвежда в Германия. Хютъл анализира ситуацията в Европа в интервю за  "Süddeutsche Zeitung". Той обаче посочи някои пречки пред електрическото бъдеще конкретно в родината му.

Една от тях е забавянето на продажбите, което доведе до премахването на помощта за закупуване на електрически автомобили от германското правителство. Без тези стимули търсенето им спадна драстично. Отчасти това накара някои местни марки да понижат целите си при електрическите автомобили и да се върнат към налагането на по-евтини бензинови - като Mercedes, например.
 
 
Opel


Акционерите също притискат Porsche да спре да се фокусира върху електрическите коли. Извън Германия - General Motors спря да мисли, че всички автомобили ще бъдат електрически през 2035 г. и предполага, че „промяната ще се случи след десетилетия “. Шефът на Opel обаче е убеден, че "ще станем независими от субсидиите възможно най-скоро, така че електрическата мобилност да е достъпна. Вече не сме толкова далеч".

„Всички ще караме електрически автомобили. Не виждаме клиенти да идват при нас с такива и да казват, че биха предпочели отново да имат двигател с вътрешно горене. От време на време сам карам бензинови или дизелови, за да тествам колите. Но винаги се радвам да се върна в електрическата си кола. Щом стигнете до тази точка, не можете да се върнете назад“, казва  директорът на Opel.
 
 
Opel


Разбира се, мениджърът на марката от Рюселсхайм не крие, че евтината електрическа кола е ключова. Целта, подобно на много други европейски марки, е да паднат под 25 0000 евро. Но! В момента най-евтиният електрически автомобил на Opel е Corsa Electric и се продава от 30 890 евро в някои европейски страни. Така че все още марката е далеч от тези 25 000 евро. 

В Stellantis вече се справят с тази граница благодарение на Citroën с ë-C3. Все още не знаем цените на италианския брат на ë-C3, новия Fiat Grande Panda, но неговият 100% електрически вариант също трябва да струва по-малко от 25 000 евро. Не може да се изключи, че Opel ще използва новата платформа, на която са базирани тези два автомобила, за да предложи подобна алтернатива. Но е малко вероятно този автомобил да се произвежда в Германия .

Не можем да направим електрическа кола за 25 000 евро тук. Разходите са твърде високи; например цената на енергията е два пъти по-висока от тази във Франция - продължава Хютел. - Разходите за труд също са високи. Това се компенсира от високо ниво на обучение и немско инженерство. Ако Opel иска да произвежда колите си в Германия, клиентът също трябва да е готов да плати за това.“
 
 
Opel


Босът говори само няколко дни, след като Европа обяви по-високи мита върху електрическите автомобили, произведени в Китай. Така че местене на поточните линии в азиатската империя също не е решение конкретно за Opel. Хютел не вярва в ефекта от мерките. „Ние вярваме в свободната и честна конкуренция в глобална търговска среда и не подкрепяме действия, които допринасят за глобалната фрагментация“, каза той.

Ясно е, че според стратегията, заложена от Opel, времето тиктака и електрическа кола за 25 000 е необходима за битка с конкурентите като Renault 5 и Volkswagen ID.2 . Остава да видим как “светкавицата“  ще я осигури, като не може да разчита за база нито в Германия,  нито на Китай.
 

0 от 500
  • #33
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Пежопел ( преди 5 месеца )
    ....беше едно време "немско качество" - сега е просто скъпа конфекция с френски нотки... два три таблета, подобрена пластмаса и трицилиндрови мотори....Пежопел
  • #32
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Немско качество, само да му напомня, преди десетина години всички в Германия мечтата им беше като се пенсионират да си карат Порше за 50к ойро, та една Астра от мола беше толкова пари, дали струва ами аз не бих ги дал имам ги в пъти тия пари но е абсурдно просто!
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Разбира се, че не вярвам и на директора на Тойота. Той е собственик и гони своя интерес. Като давах примера, нямах предвид само директора на Опел или онзи с прякор "лъжлив Илън", имам предвид всеки един. А за опит, в наше село се возих на такси Тесла - неприятно е на задната седалка, но все пак имаше и положително - припомних си Москвич-а на баща ми... Хареса как минава специфични легнали полицаи - приятно изненадах бях колко леко ги мина без да се усети в купето.
  • #30
    4 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 5 месеца )
    И митиче, да, сменям често колите си, някои ги задържам завинаги, други не. Има съдружие в сервиз за ремонт, поддръжка и реставрация на youngtimer-и!Обичам колите винаги съм казвал,че говоря от собствен опит.А ти драги,винаги говориш по клипчета, картинки и мразиш колите. Чак се чудя как още не се обърнал темата към киловатчасове и енергийния пазар в БГ
  • #29
    4 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 5 месеца )
    Митичке,нито псувам някого,най-малко жена си,нито сменям жена си!Не знам в какво семейстово си възпитан,но обикновено човек съди другите по себе си,ясен си в какво.Аз,за разлика от теб,EVта карах,карам много,имах и продадох,най-вече защото след година,две нямаш да има на кой да я продам!А ти хвалиш нещо което никога не си имал!Сега поне има волт такси в БГ,позоволи си 2-3 пъти да те повозят.Когато(ако) EVтата стиганат развитие,което разбирам като завършено,пак ще си купя.А ти още ще си на дизел
  • #28
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До 27 ( преди 5 месеца )
    Не е нужно да си психолог А да имаш елементарна обща култура за да разпознаеш патологичните лъжци, които професионалистите наричат психопати. А психопатите е много мразят хора които им разобличават лъжите. Хора като мен. Ти от кои си? От тези които лъжат или от тези които разобличават лъжи? Или си от онези които ги лъжат? "Залежалите" 50 хиляди тесли всъщност се произвеждат и ПРОДАВАТ за 10 дни. ТОВА Е ИСТИНАТА! Сега чакаме твоята манипулация на реалността? С нетърпение!
  • #27
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До психоелектрика ( преди 5 месеца )
    Толкова яко се продават електричките,че залежават по пристанищата и паркингите.Тесла е наела старо летище около Берлин за паркинг.
  • #26
    12 rate up comment 0 rate down comment
    За немското ( преди 5 месеца )
    Немското качество отдавна не присъства при Опел. Те дори и двигатели нямат вече. GM ги доеше години наред, използвайки кадърните им инженери, след което ги захвърлиха като ч*кия в ***.В момента всичко в тези "опели" е френско - шасита, двигатели и т.н.Не знам кое от немското е останало в тази марка, освен бившите заводи в Германия, че да се гордеят с качеството.Всичко в момент се дирижира основно от франсетата.Под шапката на Стелантис, всяка марка ще бъде позиционирана някъде по стълби ...
  • #25
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До лудория ( преди 5 месеца )
    На тебе критичното мислене какво ти казва? Защото на мен ми подсказва, че шефът на toyota много добре знае, че електромобилите ще задминат 30% пазарен дял много преди 2030 година, Но въпреки това рекламно лъже, че това никога няма да стане. Никога никога никога, дори и през 2130 година след 100 години. Аз ли се лъжа защото нямам критично мислене или шефът на toyota лъже. Какво ти подсказва твоето критично мислене? Защото съвсем скоро ще разберем, точно както разбрахме за бъдещето на водорода.
  • #24
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Брех, и безплатно психопортрети правят в коментарите. Недей бе човек. 50 лв. на час можеш да вземаш за същото, което правиш без пари тук. Всеки си знае своето и затова да се генерализира както шефа на Опел горе, е нещо като да слушаш рекламите и да вярваш в техните послания. Виждам, че малкия ми син се впечатлява и го уча да не го прави като да подлага всичко на критично обмисляне. Но тук чета "зрели" хора да не могат да го правят това. Дано да има повече от тях, че да продават електромечти...