IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски конкурент на Dacia Spring потегли от Полша

Разходите за Leapmotor T03 са два пъти по-евтини от Италия, цената му е под 20 000 евро

Първите бройки Leapmotor T03, китайският конкурент на  Dacia Spring, вече излязоха от завода в Тихи (Полша). Очаква се през септември да залеят близо 200 шоурума в Европа на цена под 20 000 евро. Припомняме, в същия завод се правят Alfa Romeo Junior и Fiat 600.


 
Leapmotor T03


Leapmotor T03 е много компактна малка кола с 5 врати, захранвана с батерии, със семпъл интериор, но добро пространство като за размера. Той е дълъг 3,62 метра , широк 1,65 метра и висок 1,60 метра, с междуосие от 2,4 метра. Става за 4 души и има 210-литров багажник.

Различни версии на електрическия компактен модел се предлагат в Китай, като най-мощната се отличава с 41,3 kWh батерия, която осигурява 109 к.с. мощност и 403 километра пробег (в китайския цикъл на одобрение). 
 
 
Leapmotor T03


ЗАЩО ПОЛША? 

Европейското производство е поверено на италианско-френско-китайското партньорство, в което Stellantis има 51% дял и му позволява изключителните права за изграждане, износ и продажба на продукти на Leapmotor извън Китай. Това е абсолютно първо по рода си сътрудничество за западен производител на автомобили. Създадената компания, наречена Leapmotor International, е част от по-широко сътрудничество между двете групи, като Stellantis купи 21% от Leapmotor след сделка на стойност 1,5 милиарда евро.

Всяка кола, напускаща полския завод, ще има производствени разходи между 400 и 500 евро, в сравнение с приблизително 1000 евро цена за кола, произведена в Италия. Смяна се, че това доближава разходите до тези в Китай, само дето там моделът върви за около 6000 евро.


Leapmotor T03


ПРОИЗВОДСТВОТО СЕ РАЗШИРЯВА

След това вторият модел на Leapmotor, A12 SUV, трябва да пристигне в Тихи през първото тримесечие на 2025 г. Първоначално „баткото“  щеше да се произвежда в Китай и след това да се внася в Европа. Но компанията гони по-високи цени и предвид новите мита за ЕС (21 процента отгоре за марката) ще преразгледа първоначалните си планове.
 

0 от 500
  • #1
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Вин ( преди 1 седмица )
    Двадесет еврака за електрокарче от Китай е малко множко, при условие, че там е шест! Хайде, да не чак толкова, но 10/12 бива!