Дизеловият двигател винаги е имал бурна история. Първоначално е възприеман като шумен и димящ мотор, подходящ само за таксита и служебни автомобили. След като технологиите за директно впръскване като Common Rail и помпа-дюза започнаха да се появяват, а купувачите на автомобили определено се обърнаха към дизела.
През 2015 година в Европа дори победи бензина като абсолютен брой продадени коли. Разбираемо, защото турбодизелите бяха просто много по-ефективнии. Съвременните турбодизелови задвижвания станаха толкова добри, че германските производители дори започнаха да ги поставят в мощни превозни средства. Audi доминира известно време в състезанието „24 часа на Льо Ман“ с три турбодизелови прототипа.
Много от нещата, които марката научи на пистата, бяха предадени и на пътя.Същото важи и за гиганти като BMW, Porsche и Mercedes-Benz, които представиха високоефективни и мощни турбодизелови двигатели. Веднага бяха последвани от френските и японските производители.
Състезанието се позабави след скандала „Дизелгейт“ на Volkswagen. И все пак, цифрите зад някои скорошни дизелови модели са невероятни дори по стандартите за 2024 г.
Най-бързите дизелови автомобили (ГАЛЕРИЯ)
(4,8 секунди, 270 км/ч)
Bentley е една от най-уникалните компании в автомобилната индустрия. Автомобилите й са имали две различни лица – свръхлуксозна, съперничеща на Rolls-Royce, и бърза. Идеята: Да стигнете по-бързо до вашата дестинация, без да жертвате комфорта и лукса. И вече спреният от производство Bentayga Diesel вероятно е най-добрата версия на тази рецепта.
Т4,0-литров V8 турбодизелов двигател на автомобила има електрически компресор, който се задейства от ниски обороти, за да премахне забавянето. Придружен е от един по-малък, който доставя въртящ момент до 2200 об/мин, след което бавно се слива с по-голям турбокомпресор. Така че, да, надеждността може да бъде огромен проблем. Все пак технологията позволява на този дизелов агрегат да постигне огромен въртящ момент от 900 Нм, наличен при впечатляващите 1000 об/мин и след това до 3200 об/мин! Цифрата от 429 к.с. определено изглежда малка на фона на други чудовища.
Както можете да си представите, шофирането на Bentayga Diesel е възможно най-леко – вие всъщност имате въртящ момент, подобен на EV. Освен това няма почти никакъв съпътстващ шум: дизелът на Bentayga, произведен от Audi, е супер тих и рафиниран. Добавете към това възможен пробег от 1000 км, супер комфортна и оборудвана кабина и по-висока максимална скорост. Bentayga Diesel е един от най-добрите автомобили за дълги разстояния, които индустрията някога е виждала.