Преди 125 години в Рюселсхайм петима братя се събират на вечеря при майка си и решават, че покрай шевните машини и велосипедите, произвеждани в семейната фабрика, ще се опитат да правят и автомобили. Първият им опит е тотален провал и приключва след едва 65 произведени коли. Но това е достатъчно, за да положи началото на една от най-старите и популярни автомобилни марки в света: Opel.
17 любопитни факта от историята на Opel (ГАЛЕРИЯ):
Между нацистите и съветската армия
Новите американски собственици на Opel са настойчиво поканени от Алберт Шпеер, нацисткия министър по въоръжаването, да започнат да произвеждат боеприпаси през 1940. Тогава отказват, но през 1942 фабриките вече няма как да не преминат в разпореждане на военните. До края на войната Opel произвежда военни версии на прочутия си камион Blitz, а също компоненти за самолети и танкове. Фабриката в Рюселсхайм е унищожена в бомбардировките и възстановена под американско ръководство през 1946. Заводът на Opel в Бранденбург е разглобен от съветската армия и пренесен в СССР.
Новите американски собственици на Opel са настойчиво поканени от Алберт Шпеер, нацисткия министър по въоръжаването, да започнат да произвеждат боеприпаси през 1940. Тогава отказват, но през 1942 фабриките вече няма как да не преминат в разпореждане на военните. До края на войната Opel произвежда военни версии на прочутия си камион Blitz, а също компоненти за самолети и танкове. Фабриката в Рюселсхайм е унищожена в бомбардировките и възстановена под американско ръководство през 1946. Заводът на Opel в Бранденбург е разглобен от съветската армия и пренесен в СССР.
НА СНИМКАТА: Произведен през войната Opel Blitz тегли самолет Messerschmitt Me-232 Gigant