IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Сбогом дълги зареждания: Nissan обещава революция при EV

Японската марка иска да стане лидер на пазара благодарение на твърдотелните батерии

Японският производител Nissan обяви, че възнамерява да стане лидер на пазара с революционни твърдотелни батерии, които обещават да променят играта при електрически превозни средства. Компанията разработва тази технология от 2018 г., като планира да пусне първите автомобили с такива батерии на пътя през 2026 г. и да започне масовото им производство през 2028 г.


Nissan


Твърдите батерии обещават да решат много от проблемите, свързани с електрическите превозни средства. Вицепрезидентът на Nissan Europe - Матю Райт, е категоричен, че те ще променят играта и компанията му ще се възползва максимално от това.

„Скоростта на зареждане и енергийната плътност ще се подобрят, което ще позволи използването на по-малки батерии със същата енергия. Това ще реши един от проблемите на сегашните електрически превозни средства - тяхното тегло", обясни Райт.

Въпреки че производството на твърдотелни батерии е изправено пред редица предизвикателства, като контролиране на чистотата и нивата на влага, те могат да бъдат значително по-евтини от сегашните литиево-йонни батерии. Също така те изискват по-малко редкоземни метали, намалявайки екологичните и етичните опасения, свързани с техния добив.

Първият автомобил на Nissan с твърдотелни батерии ще бъде произведен в Япония. Вероятно ще бъде или нов модел, или актуализиран Leaf, който трябва да излезе в края на 2025 г. Компанията също така планира да използва своята хибридна технология e-Power като мост към изцяло електрически превозни средства. Второто поколение e-Power обещава подобрена производителност и ефективност, което ще доближи цената на хибридните системи до традиционните двигатели с вътрешно горене.


0 от 500
  • #20
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Мечтите са безплатни.Мечтай смело,докато дремеш по зарядните.
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До пети.Спирам преди час на Кауфланд да пазарувам,на зареждачката стои едно ID 3. Излизам,още е там.За 5 секунди нищо няма да заредиш,дори на бензиностанция.
  • #18
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    По-леки батерии с много по-голяма мощност означават много по-мощни спортни автомобили с по-ниско тегло от бензиновите. Дали няма да ги изместят и на пистата освен на светофарите? Твърд електролит означава незапалими. Дали няма да забранят запалените автомобили на фериботите и в подземните паркинги? Монетата май започна да се обръща? Да му мислят онези които се отказаха от електромобилите и хвърлят милиарди за поточни линии за ДВГ и хибриди.
  • #17
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Твърдотелните батерии се зареждат в пъти по-бързо. А като няма зарядно с максималната мощност, ще могат да зареждат "само" с 600 kW на новите зарядни на Тесла, Но хубавото е че ще зареждат от нула до 100% с тази малка мощност на наличните зарядни, докато се изградят по-бързи. Още един проблем на настоящите технологии батерии, който ще бъде решен само след три-четири години, заедно с високото тегло. Електрическите камиони ще имат повече полезен товар, защото ще са по-леки от дизеловите
  • #16
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Audi и трон се зарежда с 350 kW, което са около 40 километра в минута. По 5 минути зареждане на всеки 200 км. Да се наспиш хубаво.
  • #15
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 12 ( преди 3 седмици )
    Събуждаш се сутрин за една секунда дърпаш зарядното от автомобила, обикаляш по кафетата градско 300 км и вечерно време като се прибереш за една секунда щракаш зарядното. И така си навъртял 100 хиляди километра годишно без да зареждаш по обществени зарядни станции. На обществените включваш за три секунди, А през следващите 10 минути правиш три дълги наспивания по твоите стандарти, ако искаш на хотел в три различни хотелски стаи и след още още 5 секунди изключване си на път.
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Ако всеки път ми даваха по левче за всяка новина за революционна батерия или зареждане, досега щях да съм милионер.
  • #13
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 10 ( преди 3 седмици )
    Ти от светкавиците ли си зареждаш телефона? Колко време ти отнема включването и изключването? 10 секунди е пълна обида. Все едно сте наричам флегма. Реалното време е една секунда включване и една секунда изключване..
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    До 5.Пет секунди включваш,5 секунди изключваш,200 км караш,после на зарядна на хотел с преспиване.Найс,а!
  • #11
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 9 ( преди 3 седмици )
    Аз виждам зарядни навсякъде накъдето се обърна. Ти очевидно живееш на Марс, след като смяташ, че няма къде да се зарежда. Пък и успяваш да се наспиваш за 10-те минути зареждане, които твърдотелните батерии ще направят 5 или 3 минути.