IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Сбогом дълги зареждания: Nissan обещава революция при EV

Японската марка иска да стане лидер на пазара благодарение на твърдотелните батерии

Японският производител Nissan обяви, че възнамерява да стане лидер на пазара с революционни твърдотелни батерии, които обещават да променят играта при електрически превозни средства. Компанията разработва тази технология от 2018 г., като планира да пусне първите автомобили с такива батерии на пътя през 2026 г. и да започне масовото им производство през 2028 г.


Nissan


Твърдите батерии обещават да решат много от проблемите, свързани с електрическите превозни средства. Вицепрезидентът на Nissan Europe - Матю Райт, е категоричен, че те ще променят играта и компанията му ще се възползва максимално от това.

„Скоростта на зареждане и енергийната плътност ще се подобрят, което ще позволи използването на по-малки батерии със същата енергия. Това ще реши един от проблемите на сегашните електрически превозни средства - тяхното тегло", обясни Райт.

Въпреки че производството на твърдотелни батерии е изправено пред редица предизвикателства, като контролиране на чистотата и нивата на влага, те могат да бъдат значително по-евтини от сегашните литиево-йонни батерии. Също така те изискват по-малко редкоземни метали, намалявайки екологичните и етичните опасения, свързани с техния добив.

Първият автомобил на Nissan с твърдотелни батерии ще бъде произведен в Япония. Вероятно ще бъде или нов модел, или актуализиран Leaf, който трябва да излезе в края на 2025 г. Компанията също така планира да използва своята хибридна технология e-Power като мост към изцяло електрически превозни средства. Второто поколение e-Power обещава подобрена производителност и ефективност, което ще доближи цената на хибридните системи до традиционните двигатели с вътрешно горене.


0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Копи пейст ( преди 3 седмици )
    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M общо 40 мин. зареждане. Средна скорост на движение 121км/ч
  • #29
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Между другото съм за ( преди 3 седмици )
    Че всеки тук к говори за това за което най-много мисли и обижда останалите по това на какво обикновено ги обиждат в живота. Най-необразованите от вас постоянно се пишат инженери по какво ли не въпреки че не могат да сметнат елементарна задача за трети клас и не знаят първи и втори и трети закон на Нютон. Постоянно бъркат енергия и мощност и понеже постоянно мислят за вибратори, *** и тем подобни, постоянно ги включват в разговорите. Ти очевидно имаш комплекси че си от село. Няма нужда да ги из
  • #28
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Абе селяк ( преди 3 седмици )
    Колко време стоя на летището да ги чакаш? Като ги взе от София, и тях ли ги държа гладни жадни и не ги пусна да идат до тоалетна или да изпушат една цигара или да изпия кафе защото много бързаш и ще ти се обърка графика, ако спреш за 10 минути някъде? Колко пъти да ти давам примерът за изминаване на 1000 км с 40 минутно зареждане за 9 часа включително зарежданията? Сигурен ли си че на деветия час от часа на тръгване си прибрал роднинитем? Примерно тръгнал си в 10:00 и си се прибрал в 19:00
  • #27
    4 rate up comment 5 rate down comment
    МитьоСелскияСмешник ( преди 3 седмици )
    Фурнаджийска лопато!!! Що опонираш като се правиш, че не виждаш какво съм написал:Варна-София-Варна!!! маршрут около 900км-1000км. Ходил съм да взимам роднини от летище София от Варна и съм ги карал до Варна например. Един път може да се наложи но двг-то се справя ч, а с ел.талигата си е за мазохисти като сектанта тук )))
  • #26
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 22 ( преди 3 седмици )
    Гостенина всяка една от 50 и двете седмици в годината зарежда гориво за седмичния си пробег от 200 км, което по негови думи отнема пет минути или 260 минути годишно за 10 000 км. Тези 260 минути е бил длъжен да стои на бензиностанцията и са изгубени. Ако зареждаше в къщи веднъж седмично щеше да губи по 10 секунди - 520 секунди годишно, което са 9 минути. А през останалото време щеше да си е вкъщи и да си върши домашните задължения или да спи. Правиш ли разликата?
  • #25
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 19 ( преди 3 седмици )
    На бързо зарядно за един час електромобилите зареждат около 1000 км. Хайде сега си избери дали онзи е ходил и е изминал 1 000 км за да му се наложи пак да зареди докато излезеш от kaufland след един час или ще излезе след тебе а електромобилът се е заредил отдавна и е блокирал колонката за някой който има нужда, много мързи да си премести автомобила.
  • #24
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 3 седмици )
    Личи си кой не е излизал от село. От София до Варна се стига с 15 минути но зареждане в Търново.
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 21 ( преди 3 седмици )
    Е кой да си купи за 100 000 лв автомобил който зарежда за 10 минути само 200 км, след като toyota е обещала че през 2027 година ще пусне електромобил с 1500 км пробег и 10 минут но зареждане на цена по-ниска от toyota corolla? Разбира се че остарелите технологии ще стоят по пристанищата И всеки нормален човек ще изчака електромобила на toyota. Все пак toyota е праволинейна и вярва в електромобилите затова ще предлага най-доброто. Обещава да предложи най-доброто и ще го предложи защото не е Тесла
  • #22
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Митьо Селският смешн ( преди 3 седмици )
    Ще,ще,ще...5с. закачаш и 5с. откачаш но ел.трошляка се зарежда ЦЯЛА нощ и пак няма да е зареден догоре. По същатата логика, пaлячо и двг автомобила на бензиностанцията за 1с. му поставяш маркуча и 1с. го махаш но зареждането ти е 3-4 мин. и е пълен догоре готов за преход до 1000км. С ел.миксера ако ти се наложи да завъртиш Варна-София-Варна ще спане по пътя...МЪКААА
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 седмици )
    Митичен,те затова ли пристанищата и паркингите са задръстени с непродадени електрички? Тесла нае старо летище край Бранденбург да си складира непродадените електрички.