IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой спечели най-много награди за двигател №1 през последните 20 години?

Моторите на една марка оглавяват престижния списък с 1/4 от всички първи места

В продължение на 20 години специалисти оценяват кои са най-добрите двигатели в света. Наградата отива при различни марки, въпреки че една от тях изпъква над останалите, припомня Motor.es.


двигател


Факт е, че подобни награди са нещо повече от лични трофеи. Те са важни за много шофьори, които искат да притежават най-доброто. Всички марки се борят в различни категории, но когато става въпрос за двигатели, има един бранд, който поема лидерството. Германски производител води класирането в продължение на две десетилетия и това е BMW.

Подобно на други надпревара, в журито, което определя победителите, влизат някои от най-важните фигури в индустрията. През периода 1999-2019 г. те са избрали най-добрите иновации и устройства в света. Връчването на наградата беше прекъснато само от пандемията от COVID-19. През тези две десетилетия са присъдени общо 247 титли в различни категории.

Общо 18 марки печелят първите места в конкурса, като BMW е взела 63 награди за 20 години, което прави близо 1/4 от общия брой. Успехът дойде в различни формати - от 1,5-литрови трицилиндрови двигатели, монтирани в BMW i8, до мощните 5,4-литрови V12 двигатели, използвани за Rolls-Royce и BMW 7 Series. Баварците триумфираха и с V10 мотори, монтирани в M5 и M6, както и с агрегтани с обем от 2,5 до 3,0 литра и от 3,0 до 4,0 литра.

На втора позиция е друг германския производител - Volkswagen Group. Конгломератът се състои от различни марки, но това не омаловажава успеха, постигнат през последните 20 години. Във Волфсбург са разработили едни от най-добрите двигатели в света и затова са награждавани 37 пъти. Първата година на състезанието те дори надминаха BMW. Най-успешният блок на VAG Group е 1.4 TSI между 2006 и 2014 г., спечелвайки 13 различни награди. Audi допринесе с 2,5-литровия блок с 20 клапана, който е използвал многократно в няколко RS модела, особено между 2010 и 2018 г.

Когато става въпрос за награди и двигатели, Ferrari не може да липсва в този списък. Това е малък производител, но това няма значение. Енцо Ферари вече го каза: „Когато купувате Ferrari, вие плащате за двигателя. Останалото даваме безплатно“. Два са били най-високо ценените блокове на италианската марка - 5,5-литровият V12 с атмосферно пълнене, който събра 28 награди, и 3,9-литровият турбо V8, дебютирал при 488 и спечели 14 международни награди.

Както стана янсно, 18 различни производители са получили поне една награда за своите двигатели. Топ 5 в света се затваря от Honda и Toyota със съответно 23 и 22 награди. Mercedes, на свой ред, трябва да се задоволи с 12 награди. Ford има една по-малко, основно с трицилиндровия еднолитров EcoBoost двигател.

В списъка попада Porsche с четирицилиндровия „боксер“ на 718 и с шестцилиндровия 3,6-литров битурбо (общо 10 награди). Следват FIAT (7 награди), Mazda (4 награди) и Alfa Romeo (1 награда). Прави впечатление присъствието на Tesla с 6 отличия.


0 от 500