IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой спечели най-много награди за двигател №1 през последните 20 години?

Моторите на една марка оглавяват престижния списък с 1/4 от всички първи места

В продължение на 20 години специалисти оценяват кои са най-добрите двигатели в света. Наградата отива при различни марки, въпреки че една от тях изпъква над останалите, припомня Motor.es.


двигател


Факт е, че подобни награди са нещо повече от лични трофеи. Те са важни за много шофьори, които искат да притежават най-доброто. Всички марки се борят в различни категории, но когато става въпрос за двигатели, има един бранд, който поема лидерството. Германски производител води класирането в продължение на две десетилетия и това е BMW.

Подобно на други надпревара, в журито, което определя победителите, влизат някои от най-важните фигури в индустрията. През периода 1999-2019 г. те са избрали най-добрите иновации и устройства в света. Връчването на наградата беше прекъснато само от пандемията от COVID-19. През тези две десетилетия са присъдени общо 247 титли в различни категории.

Общо 18 марки печелят първите места в конкурса, като BMW е взела 63 награди за 20 години, което прави близо 1/4 от общия брой. Успехът дойде в различни формати - от 1,5-литрови трицилиндрови двигатели, монтирани в BMW i8, до мощните 5,4-литрови V12 двигатели, използвани за Rolls-Royce и BMW 7 Series. Баварците триумфираха и с V10 мотори, монтирани в M5 и M6, както и с агрегтани с обем от 2,5 до 3,0 литра и от 3,0 до 4,0 литра.

На втора позиция е друг германския производител - Volkswagen Group. Конгломератът се състои от различни марки, но това не омаловажава успеха, постигнат през последните 20 години. Във Волфсбург са разработили едни от най-добрите двигатели в света и затова са награждавани 37 пъти. Първата година на състезанието те дори надминаха BMW. Най-успешният блок на VAG Group е 1.4 TSI между 2006 и 2014 г., спечелвайки 13 различни награди. Audi допринесе с 2,5-литровия блок с 20 клапана, който е използвал многократно в няколко RS модела, особено между 2010 и 2018 г.

Когато става въпрос за награди и двигатели, Ferrari не може да липсва в този списък. Това е малък производител, но това няма значение. Енцо Ферари вече го каза: „Когато купувате Ferrari, вие плащате за двигателя. Останалото даваме безплатно“. Два са били най-високо ценените блокове на италианската марка - 5,5-литровият V12 с атмосферно пълнене, който събра 28 награди, и 3,9-литровият турбо V8, дебютирал при 488 и спечели 14 международни награди.

Както стана янсно, 18 различни производители са получили поне една награда за своите двигатели. Топ 5 в света се затваря от Honda и Toyota със съответно 23 и 22 награди. Mercedes, на свой ред, трябва да се задоволи с 12 награди. Ford има една по-малко, основно с трицилиндровия еднолитров EcoBoost двигател.

В списъка попада Porsche с четирицилиндровия „боксер“ на 718 и с шестцилиндровия 3,6-литров битурбо (общо 10 награди). Следват FIAT (7 награди), Mazda (4 награди) и Alfa Romeo (1 награда). Прави впечатление присъствието на Tesla с 6 отличия.


0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Дан ( преди 6 месеца )
    BMW три цилиндъра? Че и го награждавали,на къде върви тоя свят ?
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 6 месеца )
    Пропов, таванът на обороти при ДВГ е около 22000 оборота. Не знам как достигаш 80000!!!..... И като заговори за Тойота, явно не знаеш, че имат едни шестаци, на които твоят изобщо не може да стъпи....Иначе, и аз карам БМВ с шест цилиндъра, ама си трая пред японските шестаци.
  • #12
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Пропов ( преди 6 месеца )
    Аз карам БМВ шестак редови бензин. Всеки ден поне по 3 пъти го вкарвам в червената (80000об.)зона, защото излизам на магистрала без ограничения и го изцеждам. На почти всички други марки, особено Тойота, оборотомерите над 3000об. имат паяжина. Няма място за сравнение между жребец, дето му набиваш камшици постоянно и магарета дето се тътрят като болни. И едните и другите вършат това , за което са създадени, но при огромна разлика в разходите.
  • #11
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Ивайло ( преди 6 месеца )
    Едно нещо ми стана ясно през последните десетина години...Нещо печелили много награди значи бягай на далече от него, коли, музика, Евровизия, зелена енергия... Чуете ли, че нещо се възхвалява и се пробутва значи ви готвят заколение с туй същото.
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Андрей ( преди 6 месеца )
    BMW E36 много здрава кола,но от Е46 нагоре всички БМВ та са бездънни ями за наливане на пари.Много приятели,познати имам с БМВ та или са маняци на БМВ та или са млади момчета които родителите поддържат колите им
  • #9
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Интересен момент е, че някои от двигателите на БМВ и Фолксваген групата, след като са спечелили тази награда, влизат и в групата на най-ненадеждните двигатели. И възниква въпросът дали не е по-добре тези награди да се връчват на доказали се във времето мотори, а не на нови. Техническите характеристики не са всичко.
  • #8
    13 rate up comment 1 rate down comment
    //// ( преди 6 месеца )
    Факт, то и колелото е архаична технология, но се използва все още. А отделените частици от гуми и спирачен прах никак не са малки. Така че, хайде да спрем с това, че ДВГ е минала технология.
  • #7
    14 rate up comment 1 rate down comment
    До #5 ( преди 6 месеца )
    И кое е бъдещето, защото откакто почнаха да отпадат субсидийте за ел.коли се вижда какво става. Дори и Римац почнаха да говорят за хибриди.
  • #6
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Трябва да се прави разлика между награди за нововъведения и успешното им внедряване в масовото производство.
  • #5
    3 rate up comment 23 rate down comment
    Факт ( преди 6 месеца )
    Двг е част от миналото.