IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

RAV 4 e диктатор на SUV пазара вече 30 години

Toyota първа съчета в едно компактност и пространство, офроуд приключение с комфорт на пътя

През пролетта на 1994 година автомобилното изложение в Женева стана домакин на смел нов тип превозно средство: компактен SUV със задвижване на четирите колела, базиран на монококова каросерия. Представи го Toyota.
 
 
Toyota RAV4 MkIII 


При разработването на първия RAV4 дизайнерите следват конкретни цели да останат верни на оригиналната визия, изразена за първи път от концептуалния автомобил RAV-FOUR на автомобилното изложение в Токио през 1989 г. Новият модел трябва да осигури щедро пространство в компактен, спортен и отличителен дизайн на каросерията. Този нов тип превозно средство поставя водача в повдигната позиция, като по този начин създава по-уверено и безопасно шофиране. Силните офроуд възможности трябва да бъдат комбинирани с производителност и комфорт на пътя, като същевременно отговарят на най-високите стандарти за безопасност и екологично представяне.

Верен на тези принципи, RAV4 определя бъдещето на развлекателния SUV клас вече в продължение на пет поколения. Но не спира да се развива технологически. Още през 1997 г. легендарният модел въплащава ангажимента на Toyota да изследва нови технологии за намаляване на въздействието върху околната среда. За избрани пазари е пусната електрическа версия с батерии (BEV).


Toyota RAV4, автоматик
 

Оттогава RAV4 пусна водещата в класа хибридна електрическа (HEV) технология на Toyota в SUV сегмента с третото поколение през 2016 г., допълвайки съществуващата гама от ефективни бензинови и дизелови двигатели. Plug-in Hybrid (PHEV) влезе в гамата през 2020 г., подчертавайки подхода на Toyota към все по-ниски емисии.
 
Оставайки верен на смелата си оригинална философия, за тези 30 години RAV4 се превърна в автомобилна икона и пример за търговски успех. Това беше най-продаваният SUV в света през 2018 г. и 2019 г., достигайки 14 милиона бройки до края на 2023 г. по целия свят , включително повече от 2,5 милиона в Европа. Хибридните електрически или plug-in хибридни задвижвания сега представляват забележителните 91% от продажбите на нови RAV4 в Европа, като най-големите пазари са Франция, Италия, Полша, Испания и Обединеното кралство.
 

RAV 4 e диктатор на SUV пазара вече 30 години (ГАЛЕРИЯ)


 

 

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Йордан ( преди 4 месеца )
    Байо , на някои хора все нещо им пречи. Първо много бензин харчело , ,късо било после не вървяло с всички коне, после пък от 180 не можело повече. Шумно било ...Значи повтарям за бавно загряващите. 3 метра тръби влизат и се затваря багажника, върви с над 200 км/ч , ползва се цялата мощност по всяко време, минавам 85 км само на ток и с климатик, тиха е и гори около 4 на културно шофиране. Нещо за диаметъра на ауспусите няма ли да изцвъкаш.
  • #8
    2 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Бай Йордане 306 коня са само в книжката и до 100 после си остават умрели атмосферни кончета няма и 200 и повече от 180 не може, всичко това при нулев комфорт и пълна липса на обезшумяване. Нормален избор за човек, който си няма хал хабер и вярва на рекламите .
  • #7
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Руслан ( преди 4 месеца )
    Имах такова и не е ОК, бучи и не върви и като дадох няколко хиляди за дюзи и др работи в сервиз на Тойота и трябваше да правя и раздатка и полудях и я продадох на един фен на японските грозотии и минах на друга марка и съм по доволен.
  • #6
    25 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хахаха, хората ги продават че пушек се вдига, обаче добре са нашите разбирачи да им отворят очите.
  • #5
    8 rate up comment 24 rate down comment
    Hunter ( преди 4 месеца )
    Само първата генерация става,но много остаря...И е доста дървена вътре-като всички японски.Останалите са измишльотини на *великата* марка...
  • #4
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Йордан ( преди 4 месеца )
    3# , 306 коня, среден разход 4.5/100 на еко , като разцъкам на спорт отива към 6/100. Със 180 км/ч отива на 10/100 , ама много мухи се лепят на предницата и е дразнещо
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 4 месеца )
    Обаче с голям разход и дължина колкото Ярис крос
  • #2
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Първата генерация е най готина най проходима и най здрава. 2.0 атмосферен бензин, ръчни скорости и AWD. Идеална.
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Яд ме, че махнаха късата база ...