През пролетта на 1994 година автомобилното изложение в Женева стана домакин на смел нов тип превозно средство: компактен SUV със задвижване на четирите колела, базиран на монококова каросерия. Представи го Toyota.
При разработването на първия RAV4 дизайнерите следват конкретни цели да останат верни на оригиналната визия, изразена за първи път от концептуалния автомобил RAV-FOUR на автомобилното изложение в Токио през 1989 г. Новият модел трябва да осигури щедро пространство в компактен, спортен и отличителен дизайн на каросерията. Този нов тип превозно средство поставя водача в повдигната позиция, като по този начин създава по-уверено и безопасно шофиране. Силните офроуд възможности трябва да бъдат комбинирани с производителност и комфорт на пътя, като същевременно отговарят на най-високите стандарти за безопасност и екологично представяне.
Верен на тези принципи, RAV4 определя бъдещето на развлекателния SUV клас вече в продължение на пет поколения. Но не спира да се развива технологически. Още през 1997 г. легендарният модел въплащава ангажимента на Toyota да изследва нови технологии за намаляване на въздействието върху околната среда. За избрани пазари е пусната електрическа версия с батерии (BEV).
Оттогава RAV4 пусна водещата в класа хибридна електрическа (HEV) технология на Toyota в SUV сегмента с третото поколение през 2016 г., допълвайки съществуващата гама от ефективни бензинови и дизелови двигатели. Plug-in Hybrid (PHEV) влезе в гамата през 2020 г., подчертавайки подхода на Toyota към все по-ниски емисии.
Оставайки верен на смелата си оригинална философия, за тези 30 години RAV4 се превърна в автомобилна икона и пример за търговски успех. Това беше най-продаваният SUV в света през 2018 г. и 2019 г., достигайки 14 милиона бройки до края на 2023 г. по целия свят , включително повече от 2,5 милиона в Европа. Хибридните електрически или plug-in хибридни задвижвания сега представляват забележителните 91% от продажбите на нови RAV4 в Европа, като най-големите пазари са Франция, Италия, Полша, Испания и Обединеното кралство.
RAV 4 e диктатор на SUV пазара вече 30 години (ГАЛЕРИЯ)
Новото хилядолетие донесе второ поколение RAV4 , разработено благодарение на богатия опит от пионерния модел. Нова платформа, ново окачване и AWD дадоха енергично, но комфортно возене както на пътя, така и извън него. Нивото на на интериора беше подобрено до премиум усещане. По-широка гама от плъзгащи се седалки и различни конфигурации на задните създадоха функционална и удобна кабина. Предлагаше се отначало с два бензинови двигателя: 1.8 литра със 123 к.с. и 2.0 литра със 150 к.с.
AWD използва централен диференциал с ограничено приплъзване, докато клиентите могат да посочат заден диференциал Torsen като фабрична опция. През 2001 г. дизеловата мощност беше предложенао т RAV4 - първо чрез 2,0-литров D-4D двигател с директно впръскване със 116 к.с.