Стратегията на Mazda в SUV-сегмента е доста объркваща. В Европа, например, се продава Mazda CX-60 и съвсем скоро ще бъде представена Mazda CX-80. Тя ще бъде почти същата, но ще предлага място за 7 пътника. В същото време американците се радват на Mazda CX-90, като скоро ще се появи и по-малката Mazda CX-70.
Японците обаче дължат успеха си при SUV-моделите най-вече на Mazda CX-5, която се продава успешно по цял свят. Въпреки това, слуховете за нейното пенсиониране не стихват, като дори се спекулира, че мястото на CX-5 в гамата на марката ще бъде заето от представената през миналата година Mazda CX-50.
Засега тези информации не са потвърдени, но е факт, че компанията-производител залага много на новия модел. Досега той се предлагаше с 2,5-литров двигател с атмосферно пълнене, както и с 2,5-литров мотор с турбо. И двата агрегата са свързани със система за задвижване на всички колела i-ACTIV AWD и автоматичната трансмисия.
За да привлече клиенти, търсещи по-нисък разход на гориво, Mazda CX-50, моделна година 2024, получи хибридна версия, която би имала успех в Европа. Най-любопитното е, че тя използва същата задвижваща система като Toyota RAV4 - комбинация от 2,5-литров бензинов двигател със 178 к.с. и 221 Нм, и електромотор със 120 к.с. и 202 Нм. Скоростната кутия е e-CVT.
Голямото предимство на Mazda CX-50 Hybrid е ниският разход на гориво - 5,1 л/100 км за версията с предно предаване. Вариантът със задвижване на четирите колела (AWD) има декларирани 5,56 л/100 км. На външен вид новата версия се отличава от стандартния модел, докато в интериора дебютира потенциометър, както и нови режими на шофиране.