IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda призна: Няма да се справим с електрификацията без Toyota

Японският производител планира да пусне 7-8 модела на ток до 2030 година

Несигурността около търсене на електрически превозни средства пречи на Mazda да пусне на пазара нов модел, задвижван изцяло на ток. Това призна изпълнителният директор на японския производител Масахиро Моро в интервю за Auto News.


Mazda


В момента Mazda все още не е готова да се ангажира с пълен преход към електрически превозни средства, тъй като търсенето на нейни модели с ДВГ остава високо. Планът на компанията е до края на десетилетието да има 7 или 8 електромобила в гамата си, като те трябва да осигурят 25-40% от продажбите на марката.

Бъдещите електрически превозни средства на Mazda ще бъдат разработени и продавани чрез новото подразделение e-Mazda, като ще бъдат изградени върху мащабируема платформа. Компанията ще се фокусира основно върху кросоувъри с един или два електромотора.

Шефът на Mazda отказа да разкрие подробности за батериите, но е известно, че вече са сключени договори за доставка с Panasonic и Envision AESC Japan. Японският производител също така управлява съвместно предприятие за батерии с Toyota и Panasonic, наречено Prime Planet Energy & Solutions.

Моро призна, че Mazda ще разчита основно на Toyota, за да намали инвестициите, необходими за създаване на електрически превозни средства. Използването на електроника и софтуер, създадени с чужда помощ, ще позволи на Mazda да спести 70-80% от общите разходи. Затова и всички нови електромобили на марката, които ще излязат до 2030 г., ще бъдат създадени с помощта на Toyota.


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    относно китайското автомобилоспроне те съветвам да си свериш часовника или по скоро календара европа вече е в миналия век и ще е нещо като атракцион за азиатците и ще идват да гледат на европейците като на маймуни в зоологическа градина как сме живеели през вековете
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до Москвич из Ушанко ( преди 1 година )
    "те сай-напред технологично" - това баба ти ли ти го каза, докато те слагаше фа спинкаш? Нани-нани, малка ушанчице, да сънуваш как японците са най-напред, а лошите немци и Тесла им дишат праха?
  • #7
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хич не ги мислете японците - те сай-напред технологично и ще се оправят без особени проблеми, въпреки че към момента китайците са по-напред с електрификацията заради държавната им политика. Големите проблеми чакат европейските производители, които си останаха на технологично ниво канцерогенен дизел и нямат никакъв потенциал да продължат напред в технологично отношение.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    извинявам се - сакат
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до 1 ( преди 1 година )
    А Хонда се проваля вече три пъти. Първият път с Honda e, вторият път с партньорството с GM, третият път - с e:Ny1, който едва започна да се продава, но е толкова съкат, горкичкият, че няма никакъв шанс. Така че дълбоко затънали в блатото. Ако питаш мен - безвъзвратно.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 1 ( преди 1 година )
    Митсубиши и Нисан взимат от Рено, не от Тойотка.
  • #3
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А този защо си мисли, че Тойотка може да се справи? Това, което ще се случи е следното: Мазда, Субару и Сузуки (а да не броим Дайхатсу и други такива, които и без това са собственост на Тойотка) си мислят, че големият батко е голяма работа и му казват "На ти джобните ни, помогни ни". Големият батко ще им изхарчи джобните и ще им върне едно гоувно, слепено с Капчица. И всички дружно ще започнат да продават въпросното гоувно, неуспешно, разбира се, и след това ще виснат на държавата за йени.
  • #2
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Sameman ( преди 1 година )
    Прктически, няма какво много да откроява електрическите автомобили. Разликата е главно в софтуеър и подготовката на шасито, но трудно може да се говори за уникалност, поне не така както е при автомобилите с ДВГ.
  • #1
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Консолидация ( преди 1 година )
    Ако правилно съм следил новините, ако един ден японците наистина започнат да правят ел. коли, няма да има значение дали си купуваш Тойота, Субару или Мазда, тъй като ще са едно и също. Да видим Митсубиши и Нисан кога ще почнат и те само да лепят емблеми на същите модели. Хонда са големи и с високо самочувствие, така че вероятно ще се дърпат до последно.