IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водна батерия е готова да замени литиевата

Новата технология дава 1200 ватчаса за литър при 700 за сегашната, струва по-малко и е невъзпламенима

Съобщенията за нови технологии в областта на батериите напоследък идват през ден, но това се отличава от масата по две неща. Първо, то не е публикация на поредния electro-нещо-си сайт, а на най-реномираното научно издание Nature. И второ, тази новаторска технология използва като основен материал... вода.
  
  
водна батерия, технологии, Далиан
  
     
Изобретението е на китайски учени от Далианския институт по химична физика, част от Китайската академия на науките. При новата батерия литиевият електролит е заменен от воден разтвор на йодни или бромови съединения.

Това понижава драстично риска от пожар, който е висок при днешните литиево-йонни батерии, намалява леко теглото и на теория би трябвало да понижи себестойността, защото ще се изисква много по-малко количество ценни метали.
  
  
електромобили, батерия
  
     
Но най-голямото достойнство на технологията е по-високата енергийна плътност - учените от Далиан са постигнали 1200 ватчаса за литър обем, потвърди лидерът на екипа проф. Ли Сянфън. За сравнение при днешните литиево-йонни батерии плътността е едва около 700 ватчаса за литър.

Проф. Ли съобщава за Nature Energy, че експериментално батерията е доказала издържливодст от минимум 1000 цикъла на зареждане и разреждане. При стандартно използване на електромобил това би означавало поне 19 години живот. Разбира се, технологията все още не е готова за масово производство, по пътя към което могат да изникнат и непредвидени трудности. Но според екипа от Далиан по-голямата част от работата вече е свършена.
  
   
 

0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Вече седма година успя ли да схванеш че литър дизел няма мощност, 10 киловата за да продължаваш да твърдиш че говоря за мощност в киловат часа? Литър гориво има 10 киловат часа енергия а мощността зависи от времето за което ще ги изгориш. Киловат ЧАСА, ГОСПОДИН ***!
  • #15
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Гостенино психопат. Не ти ли омръзна с гадните гнусни инсинуации и клевети и не те ли е срам да ти разкриват лъжите хиляди пъти и да продължаваш да ги повтаряш? Половината от написаното не са мои твърдения, а твои а за съществуването на отрицателна мощност отрицателен ток отрицателен въртящ момент съм ти давал стотици примери които все още не можеш да разбереш заради техническата си неграмотност. Това е посоката на енергията. Няма отрицателна енергия. Пак първи втори и трети закон на Нютон.
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 1,2,3 ( преди 1 месец )
    Пази си здравето, че от едно лабораторно опитче, си се одървил като от шише хапчета от оня дилър дето шета тук, а ако я направят наистина тази батерия, ще получиш двоен масиран инфаркт и двустранен инсулт от толкова превъзбуда!
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 12 ( преди 1 месец )
    и след 5 години аха да си купиш китайска електричка, ама няма да си купиш! Големи сте хвалипъцковци китайкисте фенчета, също като руските фенчета - голямо хвалене в нета, но он не поехал в Москве, а только написал чушь в интернете
  • #12
    7 rate up comment 4 rate down comment
    raiders ( преди 1 месец )
    Абе каквото и да.си говорим, ако не падне бомба в Китай ( като тази в Япония 1945) в близките 5г. ще ни разкажат играта на тема ел. коли. Иновации на тема батерии и цена на колите. Честито, аз за малко да си купя китайски джип, нищо, че е модел 2019, но като качество ме изненда за 2024г., ако и при електричките го направят същото нямаме шанс.
  • #11
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Тесльо е типичен манекен на Дънинг-Крюгър - знае първия 1%, но на негова база екстраполира до 100%. Е, рано или късно опорките ги отнася реалността и Тесльо обръща палачинката. 20 милиона Тесли годишно за 2030, а, Тесльо?
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Отрицателна мощност, мощност в киловатчаса, еластичен колянов вал,стомана от желязна руда с високо съдържание на въглерод, ултра твърдата и мега еластична стомана която излезе китайска алпака,5 по 20%=100%, неразбиране на смисъла на геометричната прогресия и отказа на Тесла за 20 млн. електрокара.Все бисери на гладък мозък.
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Адреналинката електричка, всезнаещ, всеможещ и винаги прав, дори когато греши.
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мите, олекна ли ти след поредната полюция?
  • #7
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Ти си по теориите които отричат физичните закони за да ти излязат опорните точки. Аз обикновено не говоря за теории които никой досега не е виждал А за практики които се практикуват от векове и на пазар на тях правя някакви прогнози. За разлика от твоите теории, което отричат всичко съществуващо до момента, включително и физичните закони, обикновено моите прогнози не противоречат на физичните закони, нито на икономическата логика и нямам *** за бъдеще на водорода, синтетичното гориво и ДВГ.