IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Водна батерия е готова да замени литиевата

Новата технология дава 1200 ватчаса за литър при 700 за сегашната, струва по-малко и е невъзпламенима

Съобщенията за нови технологии в областта на батериите напоследък идват през ден, но това се отличава от масата по две неща. Първо, то не е публикация на поредния electro-нещо-си сайт, а на най-реномираното научно издание Nature. И второ, тази новаторска технология използва като основен материал... вода.
  
  
водна батерия, технологии, Далиан
  
     
Изобретението е на китайски учени от Далианския институт по химична физика, част от Китайската академия на науките. При новата батерия литиевият електролит е заменен от воден разтвор на йодни или бромови съединения.

Това понижава драстично риска от пожар, който е висок при днешните литиево-йонни батерии, намалява леко теглото и на теория би трябвало да понижи себестойността, защото ще се изисква много по-малко количество ценни метали.
  
  
електромобили, батерия
  
     
Но най-голямото достойнство на технологията е по-високата енергийна плътност - учените от Далиан са постигнали 1200 ватчаса за литър обем, потвърди лидерът на екипа проф. Ли Сянфън. За сравнение при днешните литиево-йонни батерии плътността е едва около 700 ватчаса за литър.

Проф. Ли съобщава за Nature Energy, че експериментално батерията е доказала издържливодст от минимум 1000 цикъла на зареждане и разреждане. При стандартно използване на електромобил това би означавало поне 19 години живот. Разбира се, технологията все още не е готова за масово производство, по пътя към което могат да изникнат и непредвидени трудности. Но според екипа от Далиан по-голямата част от работата вече е свършена.
  
   
 

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Петър ( преди 5 месеца )
    Алчността е чумата на прогреса
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Александър Тацов ( преди 5 месеца )
    Аман от китайски чудо-рещения...ха-ха-ха ха-ха-ха ха-ха-ха ха-ха-ха ха-ха-ха ха-ха-ха ха-ха-ха ха-ха-ха ха-ха-ха. Чух, че вече спират влак с кривак!
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 5 месеца )
    На митето новините за батерии му действат по-добре от твоите хапчета
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да, Митьо, някои от нас се опитваме да следим повече от един-два източника на информация и да имаме по-широк поглед върху нещата. Микро, макро, такива работи. Втренчването в пъпа не е признак за виска интелигентност.
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 21 ( преди 5 месеца )
    Не ми се вярва да говориш за гeйове вибpaтори, ***, злобарки и липса на женски ласки само тук. След като постоянно ги споменаваш очевидно е нещо за което мислиш денонощно. Аз никога не съм крил че се интересувам от електромобили и електрификация като цяло и е напълно естествено да чета и да си пиша под такива статии за да споделям знания и идеи със съмишленици. Очевидно и ти правиш същото.
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Митето другаде не ходи, обаче "знае", че ние ходим и хейтим и там. Верно екстраполирането му е втора природа.
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 19 ( преди 5 месеца )
    Ето че отново приказваш за неща "от които не се интересуваш"
  • #19
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 18 ( преди 5 месеца )
    Е поне си призна, че си обратен и си падаш по вибратори! Затова ли толкова те интересуват батериите? Електромобил нямаш, но за вибратора ти е важно да има голяма и издръжлива батерия, нали?
  • #18
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Много сте ми е интересно такива които не харесвате електромобили, обратни, вибратори, екология е още други по които си изливате хейта, но сте в такива форуми постоянно. Какво търсите и защо коментирате неща които не ви интересуват? Аз освен за електромобилите не посещавам никакви форуми и не чета никакви новини за всичко изброено.
  • #17
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 14 ( преди 5 месеца )
    Приятелю, толкова ли не разбра че въпрос от нея дали, а кога ще стане тази и други подобни батерии? Точно както до преди Тесла модел 3 най-голямата мощност за зареждане беше 120 kW, а оттогава не са минали и пет години. Батериите вече се зареждат с 350 kW, като това дори не е близо до теоретичния максимум. Получават инфаркти инсулти тези които осъзнават, че слънцето освен за зареждане на телефон всъщност захранва цялата българска промишленост през деня с над 50% от производството